Interpretacje przepisów gry w tenisa

# Jeżeli przy pierwszym złym podaniu odbierającemu pęknie struna w rakiecie podanie powtarza się
# Tłumik drgań jest częścią rakiety. Jeżeli w trakcie gry wypadnie on zawodnikowi i dotknie siatki (lub spadnie na pole gry przeciwnika) zawodnik ten przegrywa punkt. Jeżeli przeciwnik zauważy tłumik drgań twojej rakiety na swojej stronie kortu dopiero po skończonej wymianie wyniku nie koryguje się.
# Zawodnik podczas wymiany dotyka butem siatki, słupka podtrzymującego siatkę lub przekłada ten but pod siatką na pole gry przeciwnika – zawodnik ten przegrywa punkt.
# Czapka, chusteczka lub piłka wypadają zawodnikowi w czasie gry na kort – powinno się zarządzić powtórzenie punktu. Jeżeli temu samemu zawodnikowi przytrafia się to częściej w czasie tego samego meczu, przy kolejnych tego typu sytuacjach punkt przyznaje się jego przeciwnikowi.
# Jeżeli podczas wymiany zawodnik biegnąc do skrótu nie wyhamuje i dotknie siatki w miejscu pomiędzy słupkiem a podpórką podtrzymującą siatkę w grze pojedynczej – wymiany nie przerywa się
# W trakcie pierwszego złego podania wtoczyła się piłka z innego kortu – podanie należy powtórzyć.
# Po pierwszym złym podaniu podpórka upada na kort – podanie należy powtórzyć (chyba, że poprawienie podpórki zajęło tak mało czasu, że nie został zakłócony rytm podania)
# Zawodnik A, rozzłoszczony lub niezadowolony, odbija piłkę tak, która uderza w twarz przeciwnika. Oko zawodnika B pchnie tak, że zawodnik ten nie może kontynuować gry – zawodnik A zostaje zdyskwalifikowany.
# W czasie przerwy na zmianę stron zawodnik wymienia owijkę, mija czas przerwy, zawodnik idzie na linię główną nadal owijając uchwyt.
# W meczu gry podwójnej zawodnicy zmienili swoje pozycje w trakcie seta – po rozegraniu tego gema zawodnicy powinni powrócić na swoje pierwotne pozycje.

Gra bez sędziego głównego
# Zawodnik B zagrywa kończący return, który zostaje wywołany przez zawodnika A jako aut. Zawodnik A nie pozwala sprawdzić śladu piłki, gdyż twierdzi, że on sędziuje po swojej stronie kortu. Zawodnik B twierdzi, że piłka była metr w korcie. Jeśli sędzia naczelny zawodów nie widział sytuacji powinien przyznać punkt zawodnikowi A, gdyż to on sędziuje po swojej stronie kortu. Jeżeli był niedaleko kortu i widział piłkę jako dobrą powinien przyznać punkt zawodnikowi B.
# Zawodnik A wykonuje pierwsze podanie, a gracz B gra return w siatkę, po czym po chwili zastanowienia sprawdza ślad i wywołuje aut podającego – punkt należy przyznać podającemu, gdyż wywołanie autu musi być natychmiastowe.
# Zawodnik A serwuje w pobliże linii środkowej, natomiast gracz B wygrywa piłkę bezpośrednio po returnie. Gracz A widzi swój serwis jako autowy i pyta o zgodę na sprawdzenie śladu. Zawodnik B zgadza się, ale pokazuje ślad dobrej piłki, który A określa jako nie ten – punkt należy przyznać zawodnikowi B, każdy sędziuje po swojej stronie kortu.
# Sytuacja jak powyżej, ale zawodnicy zgadzają się co do śladu piłki, ale nie mogą zgodzić się, czy piłka była dobra. W celu rozstrzygnięcia sporu zawodnicy mają dwa wyjścia – albo poprosić sędziego naczelnego o decyzję, albo powtórzyć piłkę.