Head Youtek Innegra Radical Pro

57

youtekigradicalprolg1Na początku warto wspomnieć, że ta rakieta może robić za podstawową tylko dla osób które coś potrafią (a nie którym wydaje się, że tak jest) i nie schodzą poniżej pewnego poziomu… Pewnie dlatego tak szybko się pożegnaliśmy. ;)

„Moc własna”:
Pierwszy „parametr” i już zaczynają się problemy z właściwym opisaniem. Z uwagi na sporą wartość swingweightu można mieć problem z jej wydobyciem, przy krótkim zamachu, lub jeszcze gorzej – próbie przebicia samym nadgarstkiem rakieta wydaje się być z niej wyprana. Sytuacja zmienia się wyraźnie wraz z wydłużaniem zamachu i całej sekwencji uderzenia, nagle okazuje się, że problem nie leży w mocy ramy, lecz w technice grającego, a sama gra staje się przyjemnością. Parametry sprawiają wrażenie, iż rakieta powinna dawać z siebie znacznie więcej niż bardzo zmiękczony 200G XL, jednak moje wrażenia z gry są nieco inne. O ile podczas wymian różnica jest niewielka, o tyle w obronie gdy nie ma czasu na pełną sekwencję Dunlop pomaga znacznie bardziej.

Poziom mocy własnej (malejąco):
Wilson PS 6.1 100 > Dunlop HM 200G XL > Head YT IG Radical Pro > Dunlop Biomimetic 200 Lite > Wilson PS 6.1 90

Dane techniczne:
Długość: 68,58cm (27cali)
Główka: 630 cm² (98 cali²)
Waga z naciągiem: 323g
Balans z naciągiem: 3HL
Rama: prosta, 22mm
Układ strun: 16×19
Sztywność: 62RA
Swingweight: 330kg·cm²

Serwis\smecz:
Czyli coś co wyczesy lubią najbardziej. Przyzwoite czucie piłki na strunach pomaga przy jej kierowaniu, a wspomniana wyżej moc własna ramy pozwala osiągać przyzwoite prędkości serwisu (i smecza) przy odpowiedniej sekwencji.

Łatwość serwowania (plasowanie, prędkość. rotacja):
Dunlop HM 200G XL >…> Wilson PS 6.1 90 > Head YT IG Radical Pro = Dunlop Biomimetic 200 Lite >Wilson PS 6.1 100

Gra z linii końcowej:
Jedna z mocnych stron tej ramy. Tak jak wspomniałem wyżej, przy przyzwoitej sekwencji gra tą rakietą jest naprawdę przyjemna, należy jednak zwrócić uwagę, że nie ma ona służyć do defensywy, zwłaszcza biorąc pod uwagę amatorskie przygotowanie fizyczne. Pewna ilość ofensywy w grze jest zalecana, żeby nie powiedzieć wymagana.

Łatwość gry z linii końcowej (malejąco):
Dunlop HM 200G XL >Head YT IG Radical Pro = Dunlop Biomimetic 200 Lite >Wilson PS 6.1 100 > Wilson PS 6.1 90

Gra rotacjami/płaska:
Nie przepadam za opisywaniem tego punktu z pewnego powodu- wydaje mi się, że jeszcze bardziej niż inne zależy on od techniki i przyjętego stylu gry, z pewnością znalazłbym bardzo dużo osób rotujących mocniej ode mnie Headem Radical. Pewnie znalazłoby się też parę osób grających POG’ami bardziej płasko niż ja recenzowaną rakietą, ale do rzeczy. Mimo otwartego przeplotu i nie najmniejszej główki nadawanie rotacji nie jest tak łatwe jak mogłoby się wydawać, jedną z przyczyn, poza techniką oczywiście, może być moim zdaniem stosunkowo gęste rozmieszczenie strun.

Łatwość nadawania rotacji (malejąco):
Wilson PS 6.1 100 > Dunlop HM 200G XL > Dunlop Biomimetic 200 Lite > Head YT IG Radical Pro > Wilson PS 6.1 90

Gra przy siatce:
Bez dobrej antycypacji i woleja w zasadzie nie ma po co zjawiać się pod siatką. Duży SW w połączeniu z niewielkim balansem na rączkę i małym sweetspotem sprawiają, że spóźnienie, które inne rakiety mogłyby „wybaczyć” staje się naprawdę odczuwalne dla ręki. Na szczęście jest też druga strona medalu, rakieta jest bardzo stabilna.

Komfort gry przy siatce (malejąco)
Wilson PS 6.1 90 > Dunlop HM 200G XL > Dunlop Biomimetic 200 Lite >Head YT IG Radical Pro > Wilson PS 6.1 100

Manewrowość:
Tak jak wspomniałem w poprzednim punkcie- nie jest łatwo, ale jednocześnie nie ma tragedii jeśli weźmie się pod uwagę docelowego odbiorcę rakiety, a jest to moim zdaniem ktoś z NTRP >=4.0.

Wilson PS 6.1 100 > Dunlop HM 200G XL > Dunlop Biomimetic 200 Lite > Wilson PS 6.1 90 > Head YT IG Radical Pro

Czucie:
Wystarczające, a zarazem bardzo przyjemne, piłka jest wyraźnie wyczuwalna na strunach, nie ma efektu uderzania na radar.

Dunlop HM 200G XL >…> Wilson PS 6.1 90 > Dunlop Biomimetic 200 Lite > Head YT IG Radical Pro >Wilson PS 6.1 100

Ocena w skali 0-10
Gra z linii końcowej: 8-
Wolej: 7+
Kontrola: 8+
Stabilność: 8+
Czucie: 8-
Manewrowość: 7-
Gra rotacjami: 6+
Gra płaska: 8+

Przeznaczenie: allrounder z NTRP >=4.0

O mnie:
NTRP: 3.0
Styl gry: allrounder ze wskazaniem na końcową linię
FH: od eastern do western
BH: semiwestern (jednoręczny)
Serwis: od kontynentalnego do semiwestern (BH)

Wyczesany

Link do dyskusji na forum