Awatar użytkownika
Mouila
Królowa Tenis NET
Posty: 680
Rejestracja: 12 kwie 2009, 01:58

Psychologia w sporcie

W związku z tym, że w ramach Koła Naukowego Psychologii Sportu przeprowadzamy badanie na temat tego jak sportowcy oceniają psychologów sportu pomyślałam, że może to być ciekawy temat na dyskusję.

Jak uważacie, czy jako sportowiec warto współpracować z psychologiem sportu czy może jest to strata czasu? Mówi się, że tenis to gra nerwów, że wygrywa się głową. Niby rzecz oczywista, jednak wielu sportowców nawet na wysokim szczeblu ma awersję do psychologów. Nie mamy nic przeciwko, gdy trener uczy nas jak poprawnie wykonywać uderzenia, ale zupełnie inaczej ma się sprawa gdy treningu wymagają nie tylko elementy techniki, ale i umiejętności mentalne. Przykładowo nasza Isia o "stalowych nerwach" zarzeka się, że żadnego psychologa nie potrzebuje i wypowiada się wręcz tak, jakby praca z takowym specjalistą to coś przynoszącego ujmę.

Ciekawa jestem czy wśród amatorów też są takie przekonania, a może sami macie jakieś doświadczenia z psychologiem sportu? Dużą wagę przykładamy do poprawności wykonywanych uderzeń, a co ze sferą mentalną - ćwiczycie ją? Jeśli tak to jakie techniki stosujecie? Ciekawa jestem, czy ci grający bardziej na poważnie (ale nadal amatorsko) gdyby mieli taką możliwość to podjęliby się takiej współpracy?

Mam nadzieję, że nie powielam tematu... Jak już gdzieś był poruszany taki temat, to wiadomo kierunek śmietnik. :]
Awatar użytkownika
PitS
PATHFINDER
PATHFINDER
Posty: 13064
Rejestracja: 9 sie 2007, 22:21
Lokalizacja: Kielce/Opoczno
Kontakt: Strona WWW

Re: Psychologia w sporcie

Czy jest potrzebna? Pewnie nie wszystkim jak nie wszystkim odpowiada jakiś format muzyczny. Są jednostki które świetnie się czują na widelcu i pod presją, inne na samą myśl że mają wyjść za chwilę zagrać mecz sztywnieją, pocą im się dłonie i suchość mają w gardle. To moja opcja, ja tak miałem, i czasami jeszcze mam.