Zakupiłem te buty i na korcie byłem w nich na razie przez dwie godziny. Trudno więc mówić o trwałości - skupię się więc na walorach meczowych.
Po założeniu natychmiast odczuwa się "siermiężną wygodę". Przy okazji recenzji Nike Air Zoom Vapor 3 BM porównywał te buty na poziomie komfortu do bolidu F1. Smash'e w tym kontekście przypominają raczej auto WRC. Jest umiarkowanie komfortowo, ale rozkłapane kapcie to w żadnym razie nie są. Jest w nich przyjemnie ciasno, a but zdecydowanie obejmuje stopę z boków nie pozwalając stopie na przesuwanie się. But jest też stabilny i podobnie jak jachty kilowe ma zwyczaj wracania "do pionu" nawet po postawieniu stopy lekko na krawędzi.
Po wejściu na kort natychmiast zauważa się funkcjonowanie technologii Air Max. Buty niesamowicie miękko poruszają się po korcie. Do tego stopnia, że w pierwszej chwili, aż zastanawiałem się dlaczego jest on tak strasznie "rozmięknięty". Kapitalne uczucie, które jednak bardzo szybko staje się niezauważalne (do komfortu człowiek przyzwyczaja się szybko). Nie miałem jeszcze przyjemności pobiegać w nich dłużej niż godzinę, więc trudno wyczuć, czy przy dłuższej zabawie stopy będą się miały tak doskonale jak po przeprowadzonych podejściach godzinnych. W teście za komfort - mimo relatywnej "ścisłości" - wysoka nota.
W ruchu buty sprawiają jeszcze lepsze wrażenie. Zakupiona przeze mnie para to model z podeszwą na mączkę. To co rzuca się od pierwszej chwili w oczy to nieprawdopodobna wręcz trakcja przód-tył. Te buty wgryzają się w nawierzchnię i dają nieprawdopodobną wręcz siłę ciągu. Dość, że dojście w nich do dobrze nawet zagranego skrótu stało się znacznie ułatwione. Zaskoczeniem dla mnie była natomiast trakcja boczna. W pierwszej chwili zadziwiła mnie jej ograniczoność, jednak po wykonaniu dwóch trzech ślizgów całkowicie zrozumiałem i zaakceptowałem koncepcję.
But do boku ciągnie dużo słabiej niż do przodu z powodu poprzecznych nacięć biegnących w poprzek podeszwy w przedniej części. Pięta jest od nich wolna, więc przy poruszaniu się na boki krokiem odstawnym należy obciążać równomiernie całą podeszwę buta. Przy wślizgu i przeniesieniu ciężaru na palce but zaczyna jechać jak po szynach, co można regulować dociążaniem i odciążaniem pięty i w dowolnym momencie w razie potrzeby natychmiast zakończyć przez ustawienie stopy na wprost. Bardzo wygodne i skuteczne.
Z pozostałych, mniej może istotnych kwestii - but prezentuje się nieźle i zapewnia umiarkowanie dobrą wentylację stopy. Z pewnością godny polecenia i możliwy do "wyczajenia" w dobrych cenach.
Podsumowując w skali od 1 do 6:
Trakcja: 4 (pierwotnie: 6)
Stabilność: 5
Waga: 5
Wentylacja: 4
Trwałość: 4 (pierwotnie: ?)
Wygoda: 5
OCENA OGÓLNA: 5