1. Gra w mafię opiera się na podziale graczy na 2 grupy - mafię, która chce przejąć kontrolę nad "miastem" i niewinnych mieszkańców, którzy to miasto chcą oczyścić z mafii. Niewinni mieszkańcy mają przewagę liczebną, ale nie wiedzą, kto jest członkiem mafii, a kto nie. Z kolei członkowie mafii starają się zachować tożsamość w tajemnicy przed niewinnymi mieszkańcami, wiedząc o sobie nawzajem i współpracując. Niewinni mieszkańcy wygrywają uśmiercając wszystkich mafiozów, zaś członkowie mafii zdobywając przewagę liczebną nad miastem.
2. Gracze co do zasady są uśmiercani na 2 sposoby - jeden przez głosowanie (Lincz Miasta). Odbywa się najwyżej jedno głosowanie na dzień, każdy z "żyjących" graczy wysyła Mistrzowi Gry swojego kandydata do odpadnięcia, starając się trafić mafiozę, w przypadku niewinnych mieszkańców, a po zsumowaniu głosów ten, który dostanie ich najwięcej odpada. W przypadku remisów decyduje Mafia.
Kolejną możliwością odpadnięcia jest Mord Mafii - mafia wybiera gracza, który ma tego dnia paść jej ofiarą. Mafia może zamordować jednego ze swoich, żeby zmylić podejrzenia, po mordach mafii nie ma informacji, czy ofiara była winna/niewinna.
Dodatkowo można odpaść za przekroczenie limitu punktów karnych przyznawanych za brak aktywności(bądź inne wykroczenia), bądź zostać zdyskwalifikowanym za rażące naruszenie zasad gry. Nie można popełnić w grze samobójstwa, można po prostu przestać grać i odpaść za brak aktywności.
Informacja, czy dany gracz należał do mafii podawana jest jedynie w przypadku Linczu Miasta.
3. Po uzyskaniu 5 punktów karnych gracz odpada z gry. Obowiązkiem jest głosowanie (za brak 1 punkt karny) oraz wpisanie się na temat gry w odpowiednim temacie między jednym, a kolejnym głosowaniem (za brak wpisu 1 pkt karny).
Dodatkowo zabronione jest przedstawianie innym graczom korespondencji z Mistrzem Gry w czasie rozgrywki, a także ujawnianie kontaktów odbywających się poza odpowiednim tematem na forum dotyczących rozgrywki. Takie praktyki karane będą wykluczeniem i zakończeniem gry.
Miasto:
Detektyw - co drugi dzień może zapytać Mistrza Gry o konkretnego gracza - MG udziela informacji, czy jest on w mafii (winny/niewinny). Jeśli sprawdzi Ojca Chrzestnego, dostanie informację, że jest on niewinny. DETEKTYW SPRAWDZA CO DRUGI DZIEŃ, W DNIU, KIEDY NIE MA MORDERSTWA.
Ksiądz - w dniach mordu mafii modli się za jakiegoś gracza (może nawet za siebie), i jeśli właśnie tego gracza wytypuje mafia do morderstwa to ta osoba nie ginie. Jeśli ksiądz pomodli się za OC, to mafia dostaje nick księdza. WAŻNE: modlitwa księdza chroni tylko przed morderstwem, Nie chroni przed linczem miasta.
Mafia:
Ojciec Chrzestny - przy jego sprawdzeniu Detektyw dostaje informację, że jest on niewinny.
Jeśli w linczu zginie OC to miasto jest o tym informowane. Np. <nazwa usera>, winny, Ojciec Chrzestny. Dostaje nick księdza, jeśli ten się za niego pomodli.
4. Role - dzielą się na role zarezerwowane dla zwykłych mieszkańców i mafijne. Role nie mogą być przekazywane, czy dziedziczone, przepadają wraz ze śmiercią ich "nosiciela".
5. Testament - gracz po swojej śmierci ma prawo do JEDNEGO postu-testamentu, który musi zamieścić najpóźniej do następnego linczu miasta.
Lincze Miasta:
Codziennie (zaczynając od piątku) do 21:30
Mordy Mafii:
Co drugi dzień (zaczynając od jutra) do 22:00
Detektyw:
Pierwsze sprawdzenie w piątek i dalej sprawdza tylko w dni, w których nie ma mordów.
Ksiądz:
Pierwsza modlitwa już jutro i tak co dwa dni, czyli w dniach mordów mafii.
Lista zgłoszonych graczy:
1. Martinek
2. PitS
3. TaKaN
4. tenisoowka
5. wyczesany
6. ESP
7. YOGItheBEAR
8. Kario
9. Basic
10. TomPL
11. Madox
12. toomanytimes
13. Gary
14. matirow
15. Elf
16. dzikus
17. scudetto
Wymagam co najmniej 1 postu między linczami. Brak postu = 1 pkt karny, brak głosu = 1 pkt. Próg 5 pkt to koniec gry.
Każdy ma obowiązek napisać choć jeden post do pierwszego mordu, który odbędzie się jutro.
3 mafiozów vs 14 miastowych (w tym ksiądz i detektyw).
Role powinny być już na skrzynkach. Dysponuję screenem z losowania. Jeśli nie masz nic na skrzynce, to jesteś zwykłym miastowym.
Po ostatnich burzliwych wydarzeniach w Tenisnetowie nie dzieje się dobrze. Mieszkańcy są nieufni, bojaźliwi i żyją w obawie, że koszmar może powrócić. Nie mylą się. Zło wraca na ulice kiedyś tak spokojnego miasteczka, które było piękną krainą mlekiem i miodem płynącą. W mieście ponownie swoje korzenia zapuściła Mafia, okrutna i bezwzględna. Czy mieszkańcom uda się ją pokonać czy też polegną w bohaterskiej walce?