Regulamin Forum

Jesteś nowy? Zajrzyj tutaj koniecznie!
Regulamin forum
Prosimy o zapoznanie się z Regulaminem Forum oraz uwagami i ogłoszeniami moderatorskimi. Na tym Forum są one ściśle przestrzegane i egzekwowane dla wygody i komfortu wszystkich użytkowników. Zapraszamy!
Zablokowany
Awatar użytkownika
JCz
Ostatnia Instancja
Ostatnia Instancja
Posty: 1581
Rejestracja: 2 maja 2005, 19:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Regulamin Forum

Post autor: JCz » 10 sie 2009, 17:19

1. Szanujemy siebie nawzajem
Nie obrażaj innych Forumowiczów. Dyskutuj z poglądami i opiniami, a nie oceniaj innych. Pamiętaj, że to, jak się wypowiadasz, świadczy w pierwszej kolejności o Tobie, a winę za niewłaściwe zrozumienie komunikatu ponosi przede wszystkim jego nadawca. Nie przeklinaj i nie używaj wulgaryzmów, a jeżeli już zachodzi taka konieczność - np. cytujesz kogoś - wykropkuj słowo po pierwszej literze. Staraj się też nie używać formatów, które mogą być nieczytelne lub sprawiać innym trudności.

2. Szanujemy nasz język
Na forum obowiązuje język polski. Jeżeli musisz posłużyć się językiem obcym dołącz czytelne i widoczne tłumaczenie (nie dotyczy indywidualnych podpisów). Pisz poprawnie. Możesz pisać dowolnym stylem, jednak pamiętaj, aby treść była czytelna dla innych użytkowników. Brak znaków interpunkcyjnych, wielkich liter, polskich znaków diakrytycznych (styl SMS-owy nie ma nic wspólnego z poprawną polszczyzną) oraz wyraźnego podziału na akapity znacząco zmniejsza czytelność wypowiedzi.

3. Szanujemy porządek i przejrzystość forum
Nie dubluj wątków! Przed założeniem tematu sprawdź, czy podobny już nie istnieje. Staraj się zadawać pytania konkretne i jak najbardziej zamknięte - to pokazuje, ile już wiesz i ułatwia innym udzielić Ci takiej odpowiedzi, jakiej oczekujesz. Unikaj tzw. "nabijania postów", a w przypadku, gdy Twoja wypowiedź jest ostatnią w danym wątku, nie twórz nowego wpisu tylko, o ile to możliwe, dopisz nową treść do poprzedniego. Zabronione jest tworzenie takich samych wątków w różnych działach. Powtarzające się lub niewłaściwie umieszczane tematy i posty będą przenoszone, a w sytuacjach skrajnych - usuwane. Poszukując sprzętu lub pomocy w jego znalezieniu załóż osobny temat w dziale "Co wybrać?", nie dopisuj się do istniejących tematów innych autorów, każdy przypadek traktujemy indywidualnie. Niewskazane jest używanie nadmiernej ilości znaków pokroju wykrzykników, znaków zapytania itd. Stwierdzenie zakończone parunastoma wykrzyknikami nie zyskuje na sile przebicia. Forum zostało wyposażone w bogatą bazę grafik oddających emocje tzw. "uśmieszków" aby nie było potrzeby używania form znanych z korespondencji SMS-owych.

4. Szanujemy swój czas
Nie cytuj długich wypowiedzi tylko po to, żeby na końcu dopisać "Zgadzam się", „Masz rację” itd. Cytuj krótkie, najistotniejsze fragmenty, do których chcesz się odnieść (szczególnie wtedy, gdy odpowiadasz na post, po którym są już inne odpowiedzi lub jest na innej stronie) w postaci cytatów BB Code. Wykaż też trochę własnej inicjatywy i nie pytaj o rzeczy, których możesz się łatwo doszukać. Może wydawać Ci się to stratą czasu, jednak 10-20 minut poświęconych na szukanie, to nie to samo, co godziny na ponowne rozpatrywanie tematu.

5. Szanujemy poziom i charakter Forum
Forum jest miejscem spotkań i wymiany poglądów miłośników tenisa ziemnego. Nie zamieszczaj na nim żadnych reklam komercyjnych i nie wykorzystuj do celów niezgodnych z jego przeznaczeniem. Osoby związane zarobkowo ze sprzedażą danych produktów będąc nieobiektywnym źródłem informacji nie mają prawa ich promocji na forum. Wszelkie indywidualne, niekomercyjne oferty kupna lub sprzedaży sprzętu tenisowego mogą być zamieszczane przez użytkowników forum wyłącznie w dziale Ogłoszenia na zasadach tam obowiązujących. Informacje o niekomercyjnych stronach prywatnych o tematyce tenisowej mogą znaleźć miejsce wyłącznie w podpisie użytkownika w subtelnej, zwięzłej i nienarzucającej się formie. Wykorzystanie podpisu do reklamy konkurencyjnych portali nie będących partnerem serwisu jest zakazane. Podpis powinien być stosunkowo krótki i charakteryzować się stonowaną kolorystką. Nie może utrudniać odbioru postów autora podpisu. Ewentualna forma graficzna nie powinna być większa niż 100x25 pikseli, a materiały audiowizualne można zamieszczać wyłącznie w formie odnośników, zabronione jest ich wstawianie w formie zagnieżdżonej.

6. Szanujemy panujące tu zasady
Zakładając konto zgodziliśmy się na przestrzeganie zasad funkcjonowania Forum, które jest dobrem wspólnym i wszyscy mamy obowiązek dbania o jego poziom. Każdy użytkownik ma prawo zgłaszania postów łamiących niniejsze reguły Moderatorom (przycisk Obrazek pod każdym postem), którzy podejmą właściwą akcję. Wskazane jest też nie podejmowanie dyskusji z Użytkownikami, którzy nie szanują reguł Forum. Ponadto podobnie jak Ustawy uzupełniają Konstytucję, tak poza regulacjami ujętymi w Regulaminie istnieją inne obowiązujące reguły, z którymi również zalecamy się zapoznawać.

7. Szanujemy pracę moderatorów
Wszystkie wypowiedzi Użytkowników są integralną częścią Forum Tenis NET i tworzą jego wartość merytoryczną. Nad zachowaniem tej wartości oraz nad jej zgodnością z obowiązującymi zasadami czuwają Moderatorzy, którzy w swoich działaniach dokładają należytej staranności, aby strona merytoryczna Forum nie ulegała degradacji. Moderatorzy mają też autonomiczne prawo do przemieszczania, reedycji, a nawet usuwania postów łamiących postanowienia Regulaminu oraz do blokowania czasowo lub permanentnie kont i adresów użytkowników nagminnie nie stosujących się do zasad obowiązujących na Forum.

Zablokowany

Wróć do „Organizacja forum”