Awatar użytkownika
lion_dragon
Weteran
Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 21 lut 2010, 11:02

Re: Kiedy jest aut?

Samemu nie szukałem odniesień do przepisów, lecz posłużyłem się tymi, które już zostały zacytowane.

Tak jak napisałem w swoim pierwszym poście biorąc pod uwagę pkt. 12 jest to jedna informacja, lecz moim zdaniem jest ona sprzeczna z tą poniżej.
Vivid pisze:Przepisy jasno regulują czym jest aut - piłka kozłująca w całości (całym obwodem a nie miejscem stykania się z kortem) poza linią.
Czyli tym samym przepisy wydają się w tej dziedzinie wydawać sprzeczne sygnały.

Sam nie wiem, która z tych interpretacji autu jest ostateczna.

Znalazłem taki filmik - oceńcie, czy to aut czy dobra piłka proszę. W zależności, którą definicję się przyjmie wtedy inny rezultat się osiągnie.

Aut czy dobra?

Odnośnie systemu "hawk-eye" to w zamieszczonym powyżej linku, jest informacja, że są artykuły, które krytykują ten system za nieuwzględnianie odkształcania piłki w momencie odbicia.
Gdzie leży prawda? - Jak zawsze tam gdzie są pieniądze i czyjeś interesy, ciężko to określić w 100%. Twórcy "hawk-eye" będą twierdzić, że wszystko jest sprawdzalne do 0,5 milimetra, gdyż mają w tym realny interes, a krytycy będą twierdzili, że jest inaczej.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2012, 18:00 przez lion_dragon, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ESP
Weteran
Weteran
Posty: 1622
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:51
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kiedy jest aut?

A czy to ważne? Te 0,5mm? System działa sprawiedliwie, jest równy dla obu stron dlatego też szukanie dokładności na poziomie subatomowym nie ma sensu. To ciągle gra a nie wojna gdzie 10cm więcej pancerza mogło uratować Hood'a.
Awatar użytkownika
Vivid
Dynamiczny Geriatryczny
Dynamiczny Geriatryczny
Posty: 28703
Rejestracja: 15 sie 2006, 06:47
Lokalizacja: Menelowo

Re: Kiedy jest aut?

Panowie, rozdzielcie praktykę od teorii i uwzględnijcie ogólne zasady tenisa. Tenis to gra gentlemanów i liczą się w niej fakty dokonane. Z tego choćby tytułu nawet jak poślę piłkę w kosmos to zanim nie skozłuje na aucie nadal jest w grze i trzeba zachować zasady gry, mimo, że jest oczywistym, iż to aut. Jak złapiecie taki oczywisty aut bez kozła to na turnieju tracicie punkt. To jest jasne.
W mojej ocenie przesłanie zasad było jasne - cała piłka poza linią, w tym jej obrys.
Ale tu teoria zderzyła się z realiami. Nie ma możliwości (jak tworzono przepisy nie było to możliwe na pewno) by określić jaki obszar obejmuje obrys piłki. Dlatego praktyka kortowa wymusiła podejście traktujące tylko pole kontaktu jako wyznacznik do oceny aut/dobra.
Tu jest ta zasada gentlemańska, nie można czegoś w 100% udowodnić czy wskazać - to tego nie ma. Ślad na korcie jest jednoznaczny. Jeżeli jest słownie 1mm od linii to oczywiste, że obrysem piłka na linii była, ale wywoła się aut bo tak jest to przyjęte.
Uśmiechaj się, to nieźle wkurza ludzi :)
Lepiej na korcie mądrze stać niż po nim głupio biegać ;)
Skuteczność tenisa zależy od tego jak szybko i jak mocno zrobisz przeciwnika w ch..ja :P
Awatar użytkownika
PitS
PATHFINDER
PATHFINDER
Posty: 13064
Rejestracja: 9 sie 2007, 22:21
Lokalizacja: Kielce/Opoczno
Kontakt: Strona WWW

Re: Kiedy jest aut?

Na trzeciej klatce widać jak piłka jako styczna do linii uderza w podłoże więc jest dobra. To czy jej pionowy obrys wystający poza miejsce styku jest nad linią czy nie nie ma tu znaczenia. ITF używa do oceny piłki metody weryfikowalne jak ślad kontaktu z podłożem. Stąd w przepisach pojawia się słowo dotyka.

Nie ma dwóch przepisów i dwóch interpretacji. Ja zacytowałem przepisy gry w tenisa PZT, które są pochodną przepisów ITF i które nie zależą jak widać od rodzaju podłoża.
Ślad jest tak rozciągnięty w przypadku kontaktu bez poślizgu. Do tego zdjęcie nie pokazuje jak poprzez deformacje ślad rozszerza się w drugim kierunku.

Więcej w skrajnym przypadku pionowego gwoździa z wyskoku (smecz) ten ślad może mieć na skutek deformacji pole powierzchni większe od rzutu obrysu niezdeformowanej piłki. Co wtedy?
Będziemy zmniejszać .... piłką? rotfl

Nie wiem na jakie przepisy się Vi powoływał, śmiem sądzić, że temat uznał za nierzeczywisty (próbę wkręcenia) i odbił piłkę, ja też tak z początku (po 3 poście myślałem), bo wystarczy przepisy raz przeczytać.
Każdy ma prawo do wolnej, nieskrepowanej wypowiedzi, a granice dobrego smaku - zakładamy, że - każdy potrafi sobie postawić sam. Spór jest naturalną esencją forum internetowego, a różnice poglądów jego paliwem. Ważne jest jednak, aby nadmiar paliwa nie zdusił dyskusji. - YtB
Awatar użytkownika
lion_dragon
Weteran
Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 21 lut 2010, 11:02

Re: Kiedy jest aut?

ESP pisze:A czy to ważne? Te 0,5mm? System działa sprawiedliwie, jest równy dla obu stron dlatego też szukanie dokładności na poziomie subatomowym nie ma sensu. To ciągle gra a nie wojna gdzie 10cm więcej pancerza mogło uratować Hood'a.
Pisałem już wcześniej o tym, że jakąkolwiek zasadę przyjąć to działa ona sprawiedliwie dla obydwu stron:
lion_dragon pisze:Jednak to jest kwestia ustalenia - jeśli takie same reguły obowiązują obydwu graczy to w sumie jest to prawie niezauważalne i tak naprawdę bardziej może być przedmiotem akademickiej dyskusji i jakieś ciekawostki niż, żeby z tego miało wynikać jakiej przełomowe odkrycie :)
Vivid pisze:W mojej ocenie przesłanie zasad było jasne - cała piłka poza linią, w tym jej obrys.Ale tu teoria zderzyła się z realiami. Nie ma możliwości (jak tworzono przepisy nie było to możliwe na pewno) by określić jaki obszar obejmuje obrys piłki. Dlatego praktyka kortowa wymusiła podejście traktujące tylko pole kontaktu jako wyznacznik do oceny aut/dobra.
Tu jest ta zasada gentlemańska, nie można czegoś w 100% udowodnić czy wskazać - to tego nie ma. Ślad na korcie jest jednoznaczny. Jeżeli jest słownie 1mm od linii to oczywiste, że obrysem piłka na linii była, ale wywoła się aut bo tak jest to przyjęte.
Zgadzam się tutaj z Vividem i też tak to rozumiem. Moim zdaniem liczy się obrys, a nie jedynie ślad, lecz realia nie pozwalały na ocenę takiej dokładności i praktyka wymusiła znaleźć jakieś rozwiązanie, którym moim zdaniem jest właśnie cytowany wcześniej pkt. 12 regulaminu.

Sam uwielbiam zarówno teorię jak i praktykę :).

Tzn. jak jestem na korcie to wolę uznać przeciwnikowi sporny punkt i grać dalej, żeby nie stracić koncentracji, lecz tutaj na forum odzywa się moja druga natura - osoby, która lubi zagadnienia teoretyczne, obserwować rzeczywistość i jej niuanse logiczno-interpretacyjne. W sumie chyba jednym z celów takiego forum jest wymiana poglądów :) odnośnie różnych spraw.
Awatar użytkownika
PitS
PATHFINDER
PATHFINDER
Posty: 13064
Rejestracja: 9 sie 2007, 22:21
Lokalizacja: Kielce/Opoczno
Kontakt: Strona WWW

Re: Kiedy jest aut?

http://www.hawkeyeinnovations.co.uk/?pa ... 86c668144f

.... i fragment który chyba rozwiewa wątpliwości Daniza co pokazuje HE:
Bounce Mark

The trajectory is then used to calculate at exact bounce contact area the ball made with the court.
Wizualizacja Uderzenia

Trajektoria lotu jest użyta do obliczenia właściwej powierzchni kontaktu piłki z kortem.
Każdy ma prawo do wolnej, nieskrepowanej wypowiedzi, a granice dobrego smaku - zakładamy, że - każdy potrafi sobie postawić sam. Spór jest naturalną esencją forum internetowego, a różnice poglądów jego paliwem. Ważne jest jednak, aby nadmiar paliwa nie zdusił dyskusji. - YtB
Awatar użytkownika
RatRace
Weteran
Weteran
Posty: 1989
Rejestracja: 26 gru 2007, 16:50
Lokalizacja: Katowice

Re: Kiedy jest aut?

Jestem z Pits'em.

ITF:
If a ball touches a line, it is regarded as touching the court bounded by that line.

ITF:
Jeśli piłka dotyka linii, uważa się ją za dotykającą kortu ograniczonego ta linią.

Moim zdaniem kluczowy dla przepisu jest tutaj czasownik touches (dotyka), który wskazuje jednoznacznie na kontakt fizyczny piłki z kortem. Kwestie projekcji obrysu, moim zdaniem, nie maja tutaj żadnego uzasadnienia.
"Don't hurry, don't worry, you're only here for a short visit, so be sure to smell the flowers along the way."

Walter Hagen
Awatar użytkownika
lion_dragon
Weteran
Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 21 lut 2010, 11:02

Re: Kiedy jest aut?

Też znalazłem wcześniej tą stronę i moim zdaniem rozwiewa ona tą wątpliwość, że intencją twórców "hawk-eye" było ukazywanie śladu po uderzeniu, czyli tak samo jak w przypadku kortów ziemnych. Tutaj się zgodzę.
Natomiast otwartą sprawą jest - co jest intencją twórców, a co rzeczywiście mierzy system. Te informacje powyżej odbieram jako marketingowy tekst, mający uspokoić ewentualnych krytyków tego systemu (do których na marginesie wcale nie należę, uważam, że jest w miarę fair dla obydwu stron - na pewno uczciwszy od zawodnego oka ludzkiego).

Moje wątpliwości dotyczą już subtelnego zrozumienia jak naprawdę ten system działa. Moim zdaniem nie jest to na razie do uchwycenia, żeby określić dokładnie ślad - różnice pomiędzy śladem, a obrysem są naprawdę minimalne. Więc ja rozumiem to tak, że kamery wychwytują obraz, czyli obrys i na tej podstawie określają "bounce", czyli ślad.

Tak jak widać to na klatce 4 w tej filmie, gdzie ślad jest autowy, a obrys jeszcze w linii. Różnica jest tak minimalna na takim powiększeniu, że moim zdaniem realnie używany aktualnie sprzęt do "hawke-eye" nie jest w stanie z odległości kilkudziesięciu metrów ocenić to przy prędkościach piłki ponad 200 km/h.

Nie twierdzę, że byłoby to niemożliwe przy zastosowaniu współczesnej technologii tylko, że stosunek nakładów finansowych do efektu byłby niewspółmierny. "Hawk-eye" spełnia swoją rolę dobrze i jego "błąd pomiarowy" jest na tyle mały, że w znaczący sposób przewyższa jego zalety nad ewentualnymi wadami.
Awatar użytkownika
PitS
PATHFINDER
PATHFINDER
Posty: 13064
Rejestracja: 9 sie 2007, 22:21
Lokalizacja: Kielce/Opoczno
Kontakt: Strona WWW

Re: Kiedy jest aut?

RatRace pisze:Jestem z Pits'em.

ITF:
If a ball touches a line, it is regarded as touching the court bounded by that line.

ITF:
Jeśli piłka dotyka linii, uważa się ją za dotykającą kortu ograniczonego ta linią.

Moim zdaniem kluczowy dla przepisu jest tutaj czasownik touches (dotyka), który wskazuje jednoznacznie na kontakt fizyczny piłki z kortem. Kwestie projekcji obrysu, moim zdaniem, nie maja tutaj żadnego uzasadnienia.
Dlatego to nie ma nic wspólnego z piłką nożną gdzie piłka nie zostawia śladu więc można było sobie pozwolić na rozmytą interpretację. Poza tym w piłce nożnej w przeciwieństwie do tenisa wielokrotnie rzadziej rozstrzygnięcie czy gdzieś był aut czy nie decyduje o punkcie. Tu przepisy muszą być precyzyjne bo kontakt w pobliżu linii trafia się po kilka razy w każdym rozgrywanym punkcie.
Dlatego nie ma obrysów, projekcji i rzutów, a w całych przepisach jest ślad - ślad styku.
lion_dragon pisze:
Tak jak widać to na klatce 4 w tej filmie, gdzie ślad jest autowy, a obrys jeszcze w linii. Różnica jest tak minimalna na takim powiększeniu, że moim zdaniem realnie używany aktualnie sprzęt do "hawke-eye" nie jest w stanie z odległości kilkudziesięciu metrów ocenić to przy prędkościach piłki ponad 200 km/h.
Tyle tylko że przed czwartą klatką jest jeszcze klatka trzecia na której piłka ma już kontakt z podłożem w styczności z linią. A przypomnę że styczność z linią jest traktowana na równi z dotknięciem. Po co więc rozpatrywać klatkę 4, 5, i dalej jak trzecia daje odpowiedź? Jedyne pytanie jakie jest istotne sam zadałeś. Czy sprzęt jest na tyle dokładny by wyłapać ową styczność. Ale pewnie raz się pomyli w jedną raz w drugą stronę.
Każdy ma prawo do wolnej, nieskrepowanej wypowiedzi, a granice dobrego smaku - zakładamy, że - każdy potrafi sobie postawić sam. Spór jest naturalną esencją forum internetowego, a różnice poglądów jego paliwem. Ważne jest jednak, aby nadmiar paliwa nie zdusił dyskusji. - YtB
Awatar użytkownika
lion_dragon
Weteran
Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 21 lut 2010, 11:02

Re: Kiedy jest aut?

Warto dla rozrywki obejrzeć sobie ten filmik :).


W 2:08 rozpoczyna się akcja, która jest przedmiotem poprzedniego filmiku z "hawk-eye" - Aut czy dobra?.

Warto jednak obejrzeć cały :) - komentarze Rogera pod koniec są bezcenne :).
Ostatnio zmieniony 16 sty 2012, 18:00 przez lion_dragon, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Obiektyw
STRATEG
STRATEG
Posty: 6842
Rejestracja: 22 paź 2007, 15:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kiedy jest aut?

Z rzutu kamery (bez HE), ta ostatnia piłka to był "out" O_O. Komentarz rzeczywiście niezły :).
Obrazek
Szacowane NTRP: 3.75 ... zrobiłem postęp
Załoga TenisNET
Awatar użytkownika
rdza
Młodszy Forumowicz
Młodszy Forumowicz
Posty: 119
Rejestracja: 1 sie 2010, 10:43

Re: Kiedy jest aut?

lion_dragon pisze:Moim zdaniem liczy się obrys, a nie jedynie ślad,...
Obrys w bardzo komplikuje zagadnienie w przypadku piłki odbitej od kortu.
Gdyby to obrys decydował o aucie to należałoby określić "dokładnie w którym momencie odbicia" decyduje ten obrys. Piłka w różnych fazach odbicia ma różny kształt, jest w różnym położeniu i rzut obrysu na powierzchnię kortu jest różny w jednostkach czasu.
:::dawall:::

Dlatego:
RatRace pisze:Jeśli piłka dotyka linii, uważa się ją za dotykającą kortu ograniczonego ta linią.
jest dużo prostszym i praktyczniejszym rozwiązaniem. :::gd:::

PS. Swoją drogą, nie rozumiem tego problemu w tenisie amatorskim.
daniz
Bywalec
Bywalec
Posty: 56
Rejestracja: 5 paź 2011, 12:27

Re: Kiedy jest aut?

W tym filmie Nadal - Federer widać, że tor lecącej piłki zostawia taki żółty tunel - nikt nie zaprzeczy, że ten tunel ma taką samą średnicę jak średnica piłki. Na stop-klatce w 2:33 widać, że zostawiony "cienioślad" ma tę samą szerokość co szerokość piłki. Potwierdza to tezę, że brany jest pod uwagę obrys (cień) piłki.
Ktoś wie jaką szerokość ma linia końcowa na Wimbledonie i jaka jest średnica piłki którą tam się gra?
Wtedy dałoby się policzyć...
Ten kto potrafi grać - gra, ten co nie potrafi grać - uczy jak grać, a ten co nie potrafi uczyć jak grać - uczy jak uczyć grać. - przysłowie rosyjskie
NTRP 2.0
IQ > 100
Awatar użytkownika
ppeter
Senior
Senior
Posty: 4949
Rejestracja: 18 gru 2006, 17:57
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Kiedy jest aut?

Tutaj jest opisane jak wygląda wyliczanie śladu piłki:
http://sites.google.com/site/tennisfuz/ ... -challenge

A tutaj tunel jest węższy:
http://www.youtube.com/watch?v=VrjOqICY ... re=related

To jest wizualizacja trajektorii i śladu kontaktu piłki z kortem wyliczona na podstawie pewnych parametrów. Ponieważ parametry piłki, powietrza, kortu i tak dalej mogą się zmieniać w ciągu dnia, więc możliwe są błędy pomiaru, nie mniej muszą się mieścić w założonych granicach.
Obrazek
Super G V1 Pro
NTRP - 4.0
Sam fakt istnienia prawa o ochronie uczuć religijnych jest najlepszym dowodem tego, że religie by nie przetrwały w warunkach prawdziwej wolności myśli i słowa.
"Ojczyznę wolną racz nam wrócić Panie?!".
Awatar użytkownika
PitS
PATHFINDER
PATHFINDER
Posty: 13064
Rejestracja: 9 sie 2007, 22:21
Lokalizacja: Kielce/Opoczno
Kontakt: Strona WWW

Re: Kiedy jest aut?

Ppeter, co ty pieprzysz :wink: przecież i tak to jest smuga po piłce w powietrzu (która ta rozpyla. )

Jak dwa lata temu napisałem Prima Aprilis że powstają nowe nawierzchnie, które na chwilę zmieniają kolor od piłki to nikt się nie nabrał.
Dziś widzę kandydata na wkręconego, albo mamy tu trolla na którego argumenty nie działają bo taka jest rola trolla.

Ile cytatów i ile artykułów naukowych trzeba zacytować żeby trafiło? Dla ludzi wystarczą dwa, regulamin i opis systemu. Trollowi nie potrzebny żaden on karmi sie cudzymi wysiłkami do wyjaśnienia zjawiska. Daj spokój ppeter. Wszyscy już wiedzą jak jest.
Każdy ma prawo do wolnej, nieskrepowanej wypowiedzi, a granice dobrego smaku - zakładamy, że - każdy potrafi sobie postawić sam. Spór jest naturalną esencją forum internetowego, a różnice poglądów jego paliwem. Ważne jest jednak, aby nadmiar paliwa nie zdusił dyskusji. - YtB
Awatar użytkownika
ppeter
Senior
Senior
Posty: 4949
Rejestracja: 18 gru 2006, 17:57
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Kiedy jest aut?

Tak pod wpływem tych rozważań, zastanawiam się czy na końcowej linii przed serwisem nie powinien być ustawiony taki czujnik jak za serwisową, który sprawdza czy piłka nie była autowa. Tyle serwisów i pozostawiamy do decyzji sędziego czy przy serwisie but wisi nad linią czy może już jej dotknął.
Obrazek
Super G V1 Pro
NTRP - 4.0
Sam fakt istnienia prawa o ochronie uczuć religijnych jest najlepszym dowodem tego, że religie by nie przetrwały w warunkach prawdziwej wolności myśli i słowa.
"Ojczyznę wolną racz nam wrócić Panie?!".
Awatar użytkownika
PitS
PATHFINDER
PATHFINDER
Posty: 13064
Rejestracja: 9 sie 2007, 22:21
Lokalizacja: Kielce/Opoczno
Kontakt: Strona WWW

Re: Kiedy jest aut?

ppeter pisze:Tak pod wpływem tych rozważań, zastanawiam się czy na końcowej linii przed serwisem nie powinien być ustawiony taki czujnik jak za serwisową, który sprawdza czy piłka nie była autowa. Tyle serwisów i pozostawiamy do decyzji sędziego czy przy serwisie but wisi nad linią czy może już jej dotknął.
Kolega po naszej dyskusji o jego serwisie zmienił podpis na ciekawy, ja dziś też chyba zmienię. :D Mój jest.
daniz pisze:Chodzi jeszcze o to, że podczas meczu kolega wywołał aut, ja widziałem dobrą. Ja powiedziałem, gdzie lądowała on pokazał ślad na korcie (twardy posypany lekko piaskiem) postawiłem więc ją w miejscu tak jak lądowała - dokładnie na śladzie wskazanym przez przeciwnika.

Problem w tym, że mieliśmy całkowitą zgodność do miejsca, gdzie wylądowała piłka. Tylko, że on nadal uważał, że jest aut a ja, że dobra.
Trzeba było mieć w kieszeni dużą plażową dmuchaną i ją tam położyć, na pewno byłaby dobra. rotfl
Każdy ma prawo do wolnej, nieskrepowanej wypowiedzi, a granice dobrego smaku - zakładamy, że - każdy potrafi sobie postawić sam. Spór jest naturalną esencją forum internetowego, a różnice poglądów jego paliwem. Ważne jest jednak, aby nadmiar paliwa nie zdusił dyskusji. - YtB
Awatar użytkownika
RatRace
Weteran
Weteran
Posty: 1989
Rejestracja: 26 gru 2007, 16:50
Lokalizacja: Katowice

Re: Kiedy jest aut?

Obrys piłki jest koncepcją, rzutem, projekcją, z założenia nie dotyka linii a zatem nie decyduje o tym, czy piłka był autową czy nie. Znaczenie ma fizyczny kontakt piłki z linią.

Przy dużym spłaszczeniu piłki (jak było widać na jednym z filmów) w pewnym momencie obrys byłby i tak równy albo bardzo bliski rzeczywistemu polu kontaktu piłki z kortem.

Osobiście nie wyobrażam sobie, żeby latać z piłką i ją przykładać do kortu, albo w głowie ustalać jakieś rzuty obrysów. Tenis to sport, w założeniu gentlemen'ów, a przekłada się na zaufanie jakie powinno się mieć dla decyzji sędziowskich przeciwnika. Jeśli tego zaufania nie ma to albo sędzia, albo z taką osobą się nie gra. Albo gra i akceptuje decyzje. To kwestia wyboru.
"Don't hurry, don't worry, you're only here for a short visit, so be sure to smell the flowers along the way."

Walter Hagen
Awatar użytkownika
PitS
PATHFINDER
PATHFINDER
Posty: 13064
Rejestracja: 9 sie 2007, 22:21
Lokalizacja: Kielce/Opoczno
Kontakt: Strona WWW

Re: Kiedy jest aut?

RatRace pisze:Tenis to sport, w założeniu gentlemen'ów, a przekłada się na zaufanie jakie powinno się mieć dla decyzji sędziowskich przeciwnika. Jeśli tego zaufania nie ma to albo sędzia, albo z taką osobą się nie gra. Albo gra i akceptuje decyzje. To kwestia wyboru.
Dlatego ja się nie zetknąłem z sytuacją żebym przechodził w towarzyskim meczu na stronę przeciwnika i sprawdzał u niego ślad, nie mówiąc o wykłócaniu się. Z ludźmi którzy mają takie ciśnienie na wynik nie grywam.

Szkoda że skasowałem z kamerki film na którym Drajwer strzela serwis pół centymetra od spojenia kara na zewnątrz i po moim aut, on nie usłyszał ja powtarzam i to koniec tematu. W zwolnionym tempie (60kl/sek) widać odbicie, rozprysk piasku i ślad.
Aut był minimalny ale partner ma do mnie zaufanie. Więcej gramy, mniej chodzimy.
Każdy ma prawo do wolnej, nieskrepowanej wypowiedzi, a granice dobrego smaku - zakładamy, że - każdy potrafi sobie postawić sam. Spór jest naturalną esencją forum internetowego, a różnice poglądów jego paliwem. Ważne jest jednak, aby nadmiar paliwa nie zdusił dyskusji. - YtB
tellico
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 28 lut 2011, 09:55

Re: Kiedy jest aut?

Wczoraj kolega najpierw zlał kort a dopiero później wziął się za czyszczenie szczotką linii, rozmazał więc na niej mączkę, która po wyschnięciu stworzyła na liniach delikatniusienieńki pył. Jeden z pierwszych serwisów trafił tuż obok linii między karami. Aut był ewidentny, ale jednak serwis był na tyle mocny i tak blisko linii, że została ona wyczyszczona tuż obok "brzuszka" piłki. W świetle tego co tu czytam (decyduje ślad na korcie) powinniśmy uznać serwis za dobry (został ślad na linii) mimo, że był aut (piłka w tę linię de facto nie trafiła)? My się dogadaliśmy bo jesteśmy kumplami, ale jakby coś takiego miało miejsce na jakimś amatorskim turnieju gdzie czasami trafiają się nadambitni byłaby kłótnia...

Wróć do „Zasady gry”