Awatar użytkownika
PitS
PATHFINDER
PATHFINDER
Posty: 13064
Rejestracja: 9 sie 2007, 22:21
Lokalizacja: Kielce/Opoczno
Kontakt: Strona WWW

Jak zmierzyć prędkość serwisu prostymi metodami?

Był ten wątek już ale nie mogę go znaleźć.

Nie każdy w domu ma radar, ale już spora część forumowiczów ma kamerę, jeszcze większa część ma aparaty z funkcją nagrywania obrazu, a już prawie każdy ma komórkę która jeśli nawet nie potrafi z przyzwoitą jakością nagrywać filmików to potrafi z taką jakością nagrywać dźwięk, a to już wystarczy.
Czego potrzebujemy?

Oprócz wspomnianego wyżej urządzenia rejestrującego potrzebujemy kompa z programem do obróbki obrazu lub dźwięku który potrafi kratkować nagrany film lub w przypadku dźwięku rozpoznaje częstotliwość próbkowania i podaje na skali odstęp czasowy. W przypadku obrazu może to być VirtualDub.

To jeszcze nie wszystko, potrzebujemy znać drogę czyli będziemy potrzebować wymiarów kortu i pomocy niejakiego Pitagorasa. Rzut na płaszczyznę ziemi drogi piłki wynosi od 18,29m w przypadku trafienia w pobliże linii środkowej (stojąc przy znaku środkowym) do 18,74m w przypadku trafienia w pobliżu spojenia linii kara z linia boczną
Dobrze ale piłka nie porusza się po ziemi?! Dlatego każdy wyliczy ostateczną z twierdzenia Pitagorasa po wpisaniu swojego dosięgu (wraz z rakietą).
Ktoś powie znów że ta droga nie jest linią prostą bo grawitacja lub rotacja zaginają jej tor wydłużając drogę. Zgoda można przyjąć wydłużenie drogi wynikające z grawitacji (tu użyję znów uproszczenia) i rotacji na poziomie 15-18%.

Kiedy mamy już drogę wróćmy do prędkości.
Każde urządzenie nagrywające obraz video wykorzystuje fakt że oko ludzkie jest niedoskonałe i traktuje pokazywane szybko następujące po sobie zdjęcia jako ciągły obraz. Jednak w zapisie na nośniku wyodrębniony on jest jako pojedyncza klatki (ujęcia)
Aparat/kamera ma podaną wartość szybkości zapisu (im szybsza tym większa uzyskamy dokładność)
Najczęściej kamery mają szybkość (częstotliwość tak naprawdę) 60klatek na sekundę.

Odtwarzamy teraz nasz film w którym trafiliśmy obok linii :wink: i zatrzymujemy się na klatce w której naciąg rakiety uderza w piłkę. Teraz klatka po klatce przesuwamy się aż piłka doleci do podłoża i liczymy. Tę wielkość dzielimy przez częstotliwość klatkowania i mamy potrzebny czas pomiędzy uderzeniami.
Analogicznie postępowalibyśmy z dźwiękiem znając częstotliwość próbkowania.

Mamy drogę i mamy czas (z dokładnością do 1/30 albo 1/60 sekundy!!!) to mamy prędkość uderzenia? Niestety średnią :[ Jest jeszcze jeden czynnik (niestety zależny również od tej prędkości uderzenia który powoduje że zmierzony serwis ok 180km/h w momencie uderzenia w podłoże ma tylko 134km/h. To opór powietrza, który jest tym większy im większa jest prędkość początkowa i który słabnie wraz ze spadkiem prędkości piłki.
Można przyjąć że aby wyliczyć prędkość początkową serwisu należy tą średnią prędkość pomnożyć x 1,15 dla średnich prędkości w okolicach 140km/h, o 1,17 dla prędkości w okolicach 160km/h i o 1,10 dla prędkości średniej w okolicach 120km.
Poniżej pojawi się przykład (jak czas pozwoli) i ewentualne poprawki zostaną powiązane z prędkością średnią zależnościami (jak mi się będzie chciało pocałkować) :D

Zmierzyłem w ten sposób własny serwis: prędkość średnia wyniosła 144km/h czyli uderzenie miało prędkość 156km/h. Zachęcam do eksperymentów. Błąd pomiaru przy zastosowaniu przyzwoitej kamery nie będzie większy niż 5%
Każdy ma prawo do wolnej, nieskrepowanej wypowiedzi, a granice dobrego smaku - zakładamy, że - każdy potrafi sobie postawić sam. Spór jest naturalną esencją forum internetowego, a różnice poglądów jego paliwem. Ważne jest jednak, aby nadmiar paliwa nie zdusił dyskusji. - YtB
Awatar użytkownika
Smyk
Weteran
Weteran
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lip 2008, 09:15
Lokalizacja: Zaodrze

Re: Jak zmierzyć prędkość serwisu prostymi metodami?

PitS pisze:Poniżej pojawi się przykład (jak czas pozwoli) ...
Tak sobie pomyślałem, żeby stworzyć w komputerze trójwymiarowy model kortu, nanieść w nim pozycje kamery i kierunek w którym jest skierowana, po czym wyskalować tak aby pasował do nagranego filmu. Teraz klatka po klatce można byłoby nanosić (lub odczytać z obrazu) pozycję piłki, a następnie przez interpolację określić tor lotu piłki, a tym samym jej drogę ... :::hmm::: Tylko brakuje mi jednej informacji - drogi jaką przebyła piłka w poszczególnych jednostkach czasowych, czyli klatkach ... Przydałaby się druga kamera (inna perspektywa) i zsynchronizowane obrazy ... :::hmm::: Jak się nazywa ten system instalowany na centralnych kortach podczas większych turniejów :::silencium:::
Carpe diem, quam minimum credula postero ...
Awatar użytkownika
KRS
Nowy
Nowy
Posty: 18
Rejestracja: 6 lut 2009, 17:44

Re: Jak zmierzyć prędkość serwisu prostymi metodami?

Jak założymy że uderzyłeś piłkę na wysokości 3m i spadła 18,5m w linii prostej od Ciebie to wychodzi że od momentu uderzenia do momentu kontaktu z matką ziemią minęło 0,46 sek.

Teraz pytanie: przy tym klatkowaniu, z dokładnością do ilu klatek jesteś w stanie określić start i początek drogi?

Ja mam np. aparat z nagrywaniem 30katek/sek. Czyli jak się pomylę o jedną klatkę przy określaniu początku i końca to daje mi 0,066sek, czyli pomiar się zafałszuje o jakieś 15%. Dodając do tego te 15 - 18% na różnicę z trajektorii...........
Yonex RDS 001
Yonex RDiS 200
Awatar użytkownika
PitS
PATHFINDER
PATHFINDER
Posty: 13064
Rejestracja: 9 sie 2007, 22:21
Lokalizacja: Kielce/Opoczno
Kontakt: Strona WWW

Re: Jak zmierzyć prędkość serwisu prostymi metodami?

KRS pisze:Jak założymy że uderzyłeś piłkę na wysokości 3m i spadła 18,5m w linii prostej od Ciebie to wychodzi że od momentu uderzenia do momentu kontaktu z matką ziemią minęło 0,46 sek.

Teraz pytanie: przy tym klatkowaniu, z dokładnością do ilu klatek jesteś w stanie określić start i początek drogi?

Ja mam np. aparat z nagrywaniem 30katek/sek. Czyli jak się pomylę o jedną klatkę przy określaniu początku i końca to daje mi 0,066sek, czyli pomiar się zafałszuje o jakieś 15%. Dodając do tego te 15 - 18% na różnicę z trajektorii...........
Ja nagrywałem aparatem fotograficznym 30kl/s i jestem w stanie określić moment uderzenia rakietą i o podłoże z dokładnością do jednej klatki. Dlatego kamera z 60klatkami to już jest coś a FullHD (300 klatek/s) to wypas. Zawsze można się podeprzeć mikrofonem bo tu częstotliwość próbkowania jest dużo większa a programy które przedstawią graficznie dźwięk pokażą na ekranie "pik" uderzenia i czasowy odstęp w wielokrotności częstotliwości (a częściej od razu w sekundach).
Smyk pisze:
PitS pisze:Poniżej pojawi się przykład (jak czas pozwoli) ...
Tak sobie pomyślałem, żeby stworzyć w komputerze trójwymiarowy model kortu, nanieść w nim pozycje kamery i kierunek w którym jest skierowana, po czym wyskalować tak aby pasował do nagranego filmu. Teraz klatka po klatce można byłoby nanosić (lub odczytać z obrazu) pozycję piłki, a następnie przez interpolację określić tor lotu piłki, a tym samym jej drogę ... :::hmm::: Tylko brakuje mi jednej informacji - drogi jaką przebyła piłka w poszczególnych jednostkach czasowych, czyli klatkach ... Przydałaby się druga kamera (inna perspektywa) i zsynchronizowane obrazy ... :::hmm::: Jak się nazywa ten system instalowany na centralnych kortach podczas większych turniejów :::silencium:::
Ten system składa się jak pamiętam z minimum ośmiu superszybkich kamer (1000 klatek na sekundę - i takich komputerów. Chciałeś mnie przekonać że sprawniej i taniej kupić radarek? :D
Każdy ma prawo do wolnej, nieskrepowanej wypowiedzi, a granice dobrego smaku - zakładamy, że - każdy potrafi sobie postawić sam. Spór jest naturalną esencją forum internetowego, a różnice poglądów jego paliwem. Ważne jest jednak, aby nadmiar paliwa nie zdusił dyskusji. - YtB
Awatar użytkownika
Smyk
Weteran
Weteran
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lip 2008, 09:15
Lokalizacja: Zaodrze

Re: Jak zmierzyć prędkość serwisu prostymi metodami?

PitS pisze:Chciałeś mnie przekonać że sprawniej i taniej kupić radarek? :D
Nie, sam byłem zaskoczony, jak (teoretycznie) niewiele trzeba aby sobie taki light'owy systemik zbudować. Naturalnie bez symulacji w czasie rzeczywistym i dokładności co do grubości włosa ;) Ale za to nie byłoby problemu z wyznaczeniem trajektorii lotu piłki, a tym samym jej drogi oraz prędkości chwilowej piłki w każdym momencie (klatce) jej lotu.
Carpe diem, quam minimum credula postero ...
Awatar użytkownika
PitS
PATHFINDER
PATHFINDER
Posty: 13064
Rejestracja: 9 sie 2007, 22:21
Lokalizacja: Kielce/Opoczno
Kontakt: Strona WWW

Re: Jak zmierzyć prędkość serwisu prostymi metodami?

Smyk pisze:
PitS pisze:Chciałeś mnie przekonać że sprawniej i taniej kupić radarek? :D
Nie, sam byłem zaskoczony, jak (teoretycznie) niewiele trzeba aby sobie taki light'owy systemik zbudować. Naturalnie bez symulacji w czasie rzeczywistym i dokładności co do grubości włosa ;) Ale za to nie byłoby problemu z wyznaczeniem trajektorii lotu piłki, a tym samym jej drogi oraz prędkości chwilowej piłki w każdym momencie (klatce) jej lotu.
Tak naprawdę to ten system może być bardzo dokładny. Robisz ujęcie z przodu z kąta, tak aby było widać całą trajektorię, ze zdjęcia można zmierzyć strzałkę ugięcia a od tego do powiązania z drogą lotu piłki już jest tylko moment bez żadnych poprawek i z minimalnym błędem.
To samo z czasem przy kamerze 60 klatek/s. Powiązanie prędkości początkowej ze średnią poprzez uwzględnienie siły oporu powietrza to jest kilka przekształceń.
Nie chciało mi się do tej pory bo poprawki wyciągałem sobie z wykresów zamieszczonych na jakimś portalu dla serwisów o różnych prędkościach (lenistwo)
Jak się ma tablice matematyczne to ktoś funkcje trygonometryczne będzie liczył na piechotę?

Jak sądzisz skąd pochodzi HawkEye? To program śledzenia celu dla samonaprowadzających pocisków dostosowany do śledzenia celu jakim jest piłka.
Po co mu tyle tych kamer? Skoro wystarczyłyby trzy (dla każdego kierunku jedna)?
Ano musielibyśmy je mieć idealnie umieszczone w osiach i za każdym razem obejmować cel.
Ponadto system musi umieć odróżnić np. płaska piłkę tenisową namalowaną na koszulce od trójwymiarowego obiektu jakim jest prawdziwa piłka.
Każdy ma prawo do wolnej, nieskrepowanej wypowiedzi, a granice dobrego smaku - zakładamy, że - każdy potrafi sobie postawić sam. Spór jest naturalną esencją forum internetowego, a różnice poglądów jego paliwem. Ważne jest jednak, aby nadmiar paliwa nie zdusił dyskusji. - YtB
Awatar użytkownika
Smyk
Weteran
Weteran
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lip 2008, 09:15
Lokalizacja: Zaodrze

Re: Jak zmierzyć prędkość serwisu prostymi metodami?

PitS pisze:Robisz ujęcie z przodu z kąta, tak aby było widać całą trajektorię, ze zdjęcia można zmierzyć strzałkę ugięcia a od tego do powiązania z drogą lotu piłki już jest tylko moment bez żadnych poprawek i z minimalnym błędem.
A to nie było tak, że do wyznaczenia strzałki ugięcia potrzebne były odległości od punktów podparcia (tu punkt uderzenia piłki rakietą i punkt lądowania piłki w polu serwisowym)?
PitS pisze:Powiązanie prędkości początkowej ze średnią poprzez uwzględnienie siły oporu powietrza to jest kilka przekształceń.
Nie byłoby dokładniej jednak śledzić pozycję piłki? Jak chciałbyś uwzględnić opór powietrza, trzeba by było także uwzględnić siłę i kierunek wiatru ...
PitS pisze:Po co mu tyle tych kamer? Skoro wystarczyłyby trzy (dla każdego kierunku jedna)? Ano musielibyśmy je mieć idealnie umieszczone w osiach i za każdym razem obejmować cel.
A nie wystarczyłyby dwie? Tak jak w radiopelengacji? Ustawione tak, że znane są kąty i odległości do poszczególnych punktów odniesienia (np. rogi kortu).
PitS pisze:Ponadto system musi umieć odróżnić np. płaska piłkę tenisową namalowaną na koszulce od trójwymiarowego obiektu jakim jest prawdziwa piłka.
Pojedyncza kamera nie widzi trójwymiarowej przestrzeni. Ale to prawda, piłkę musi rozpoznać. A jak już ją znajdzie na jednym/pierwszym zdjęciu, powierzchnia do przeszukania na kolejnych zdjęciach jest już o wiele mniejsza. Piłka od klatki do następnej w 1/1000 sek. daleko nie uleci :)
Carpe diem, quam minimum credula postero ...
Awatar użytkownika
PitS
PATHFINDER
PATHFINDER
Posty: 13064
Rejestracja: 9 sie 2007, 22:21
Lokalizacja: Kielce/Opoczno
Kontakt: Strona WWW

Re: Jak zmierzyć prędkość serwisu prostymi metodami?

Smyk pisze:A to nie było tak, że do wyznaczenia strzałki ugięcia potrzebne były odległości od punktów podparcia (tu punkt uderzenia piłki rakietą i punkt lądowania piłki w polu serwisowym)?
Bardziej potrzebne jest odniesienie do skali na obrazie, ale na tym obrazie będą punkty o znanej wysokości (siatka, słupki).
Smyk pisze:Nie byłoby dokładniej jednak śledzić pozycję piłki? Jak chciałbyś uwzględnić opór powietrza, trzeba by było także uwzględnić siłę i kierunek wiatru ...
144 km/h (prędkość piłki) to 40 m/s. 4m/s to spora wichura przy której nie sposób prawie grać, ale to 10% prędkości powietrza opływającego piłkę podczas serwowania. Wpływ prędkości wiatru można analizować, a można zrobić próbę przy bezwietrznej pogodzie.
Smyk pisze:A nie wystarczyłyby dwie? Tak jak w radiopelengacji? Ustawione tak, że znane są kąty i odległości do poszczególnych punktów odniesienia (np. rogi kortu).
Nie, nie wystarczyły by dwie bo dwie opisują płaszczyznę. W radiopelengacji każda podaje kierunek na płaszczyźnie a przecięcie kierunków daje punkt (ale wciąż na płaszczyźnie). Lokalizowane nadajniki zwykle są związane z terenem.
Każdy ma prawo do wolnej, nieskrepowanej wypowiedzi, a granice dobrego smaku - zakładamy, że - każdy potrafi sobie postawić sam. Spór jest naturalną esencją forum internetowego, a różnice poglądów jego paliwem. Ważne jest jednak, aby nadmiar paliwa nie zdusił dyskusji. - YtB
Awatar użytkownika
Smyk
Weteran
Weteran
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lip 2008, 09:15
Lokalizacja: Zaodrze

Re: Jak zmierzyć prędkość serwisu prostymi metodami?

PitS pisze:Nie, nie wystarczyły by dwie (kamery), bo dwie opisują płaszczyznę.
W radiopelengacji rzeczywiscie mamy tylko kierunek. Obraz z kamery daje nam jednak nie tylko kierunek (odchylenie od lini odniesienia w poziomie), ale także wysokość (ochylenie w pionie). Jesli teraz (tak jak napisałeś) ustawimy kamerę, ustalimy/zmierzymy odległości i kąty do punktów odniesienia (w poziomie i w pionie) a tym samym wyskalujemy obraz kamery, z tego obrazu zrobi się niejako mapa, na której będzie można odmierzać (jak w przypadku radiopelengacji) odległości i kąty. Jesteś pewien, że dwie kamery nie wystarczą ?
Carpe diem, quam minimum credula postero ...
Awatar użytkownika
PitS
PATHFINDER
PATHFINDER
Posty: 13064
Rejestracja: 9 sie 2007, 22:21
Lokalizacja: Kielce/Opoczno
Kontakt: Strona WWW

Re: Jak zmierzyć prędkość serwisu prostymi metodami?

Wystarczą, w ten sposób w który opisałeś.
Rzeczywiście kamera inaczej niż radiopelengator potrafi odtworzyć płaszczyznę a nie tylko kierunek.
Każdy ma prawo do wolnej, nieskrepowanej wypowiedzi, a granice dobrego smaku - zakładamy, że - każdy potrafi sobie postawić sam. Spór jest naturalną esencją forum internetowego, a różnice poglądów jego paliwem. Ważne jest jednak, aby nadmiar paliwa nie zdusił dyskusji. - YtB
Awatar użytkownika
ppeter
Senior
Senior
Posty: 4949
Rejestracja: 18 gru 2006, 17:57
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Jak zmierzyć prędkość serwisu prostymi metodami?

W kolejnym odcinku koledzy PitS i Smyk opiszą jak przy pomocy szkła powiększającego, linijki i słoika z wodą zmierzyć gęstość Marsa. :D
Obrazek
Super G V1 Pro
NTRP - 4.0
Sam fakt istnienia prawa o ochronie uczuć religijnych jest najlepszym dowodem tego, że religie by nie przetrwały w warunkach prawdziwej wolności myśli i słowa.
"Ojczyznę wolną racz nam wrócić Panie?!".
Awatar użytkownika
Basic
Oaza Spokoju
Oaza Spokoju
Posty: 6536
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak zmierzyć prędkość serwisu prostymi metodami?

ppeter pisze:W kolejnym odcinku koledzy PitS i Smyk opiszą jak przy pomocy szkła powiększającego, linijki i słoika z wodą zmierzyć gęstość Marsa. :D
Dokładnie... a w tej chwili tematem jest "Jak zmierzyć prędkość serwisu prostymi metodami?" ... :rolleyes: :D
Obrazek Speed Graphene MP
Awatar użytkownika
PitS
PATHFINDER
PATHFINDER
Posty: 13064
Rejestracja: 9 sie 2007, 22:21
Lokalizacja: Kielce/Opoczno
Kontakt: Strona WWW

Re: Jak zmierzyć prędkość serwisu prostymi metodami?

basic pisze:
ppeter pisze:W kolejnym odcinku koledzy PitS i Smyk opiszą jak przy pomocy szkła powiększającego, linijki i słoika z wodą zmierzyć gęstość Marsa. :D
Dokładnie... a w tej chwili tematem jest "Jak zmierzyć prędkość serwisu prostymi metodami?" ... :rolleyes: :D
A relacja będzie z Marsa przy pomocy Smartfonu.

To Smyk tak wypaczył i zafałszował moją strzelistą ideę uproszczonego pomiaru.
Ale ja ją przywrócę na właściwe tory prostym filmikiem. Może nawet dziś :::bob:::
Każdy ma prawo do wolnej, nieskrepowanej wypowiedzi, a granice dobrego smaku - zakładamy, że - każdy potrafi sobie postawić sam. Spór jest naturalną esencją forum internetowego, a różnice poglądów jego paliwem. Ważne jest jednak, aby nadmiar paliwa nie zdusił dyskusji. - YtB
hitman
Senior
Senior
Posty: 2135
Rejestracja: 10 lip 2009, 06:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt: Strona WWW

Re: Jak zmierzyć prędkość serwisu prostymi metodami?

Nie zapomnijcie, że piłka porusza się szybciej, więc czas dla niej płynie wolniej.
Piotr Szyba.
Awatar użytkownika
Smyk
Weteran
Weteran
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lip 2008, 09:15
Lokalizacja: Zaodrze

Re: Jak zmierzyć prędkość serwisu prostymi metodami?

ppeter pisze:W kolejnym odcinku koledzy PitS i Smyk opiszą jak przy pomocy szkła powiększającego, linijki i słoika z wodą zmierzyć gęstość Marsa. :D
W kolejnym odcinku, PitS i Smyk polecą na marsa pojazdem skonstruowanym z wanny i odkurzaczy ...
PitS pisze:To Smyk tak wypaczył i zafałszował moją strzelistą ideę ...
Smyk nic nie wypaczył i nie zafałszował ... :bzdr: Smyk tylko rozwinął Twoją ideę dodając drugą kamerę i wyszło, że już prawie mamy Hawk-Eye-Light ;)
Carpe diem, quam minimum credula postero ...
Awatar użytkownika
Basic
Oaza Spokoju
Oaza Spokoju
Posty: 6536
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak zmierzyć prędkość serwisu prostymi metodami?

Smyk pisze:W kolejnym odcinku, PitS i Smyk polecą na Marsa pojazdem skonstruowanym z wanny i odkurzaczy ...
A ten trzeci, to Kto? :)
Obrazek Speed Graphene MP
Awatar użytkownika
PitS
PATHFINDER
PATHFINDER
Posty: 13064
Rejestracja: 9 sie 2007, 22:21
Lokalizacja: Kielce/Opoczno
Kontakt: Strona WWW

Re: Jak zmierzyć prędkość serwisu prostymi metodami?

basic pisze:
Smyk pisze:W kolejnym odcinku, PitS i Smyk polecą na Marsa pojazdem skonstruowanym z wanny i odkurzaczy ...
A ten trzeci, to Kto? :)
Tytus de ZOO :::plane:::
Każdy ma prawo do wolnej, nieskrepowanej wypowiedzi, a granice dobrego smaku - zakładamy, że - każdy potrafi sobie postawić sam. Spór jest naturalną esencją forum internetowego, a różnice poglądów jego paliwem. Ważne jest jednak, aby nadmiar paliwa nie zdusił dyskusji. - YtB
Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
Senior
Senior
Posty: 3135
Rejestracja: 23 sie 2006, 17:04
Lokalizacja: Леминград

Re: Jak zmierzyć prędkość serwisu prostymi metodami?

Smyk pisze:Smyk tylko rozwinął Twoją ideę dodając drugą kamerę i wyszło, że już prawie mamy Hawk-Eye-Light ;)
To może ja się odezwę jako księgowy... Dwie kamery, godziny analizy obrazu, stosy zapisanego papieru i terabajty przetworzonych danych, konsultacje wybitnych specjalistów (w wolnym czasie konstruujących pojazdy latające ze sprzętu AGD)... To nie prościej i taniej zamówić w necie "Speedcheck'a"? :rolleyes:
Jeśli chcesz - znajdziesz sposób, jeśli nie chcesz - znajdziesz powód. (Autor nieznany)
Nie mów "inni tak robią", ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. (Demostenes)
Firmware version 3.8; Powered by Obrazek; NIEDŹWIEDŹ™ inside®
Awatar użytkownika
ppeter
Senior
Senior
Posty: 4949
Rejestracja: 18 gru 2006, 17:57
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Jak zmierzyć prędkość serwisu prostymi metodami?

YOGItheBEAR pisze:To nie prościej i taniej zamówić w necie "Speedcheck'a"? :rolleyes:
Taką ładną dyskusję i rozwiązanie im zepsułeś. :wink:
Obrazek
Super G V1 Pro
NTRP - 4.0
Sam fakt istnienia prawa o ochronie uczuć religijnych jest najlepszym dowodem tego, że religie by nie przetrwały w warunkach prawdziwej wolności myśli i słowa.
"Ojczyznę wolną racz nam wrócić Panie?!".
Awatar użytkownika
YOGItheBEAR
Senior
Senior
Posty: 3135
Rejestracja: 23 sie 2006, 17:04
Lokalizacja: Леминград

Re: Jak zmierzyć prędkość serwisu prostymi metodami?

Popsuję bardziej... :twisted:
PitS pisze:Ja nagrywałem aparatem fotograficznym 30kl/s i jestem w stanie określić moment uderzenia rakietą i o podłoże z dokładnością do jednej klatki. Dlatego kamera z 60klatkami to już jest coś a FullHD (300 klatek/s) to wypas.
:::???:::
PitS'u... skąd informacja, że HD/nieHD zależy od ilości klatek??? Bo ja - mały, szary fotoamator - żyłem sobie w świecie, w którym za rozdzielczość odpowiada matryca, procesor i sofcik przetwornika... A klatki... cóż... posłużę się cytatem z bardzo niekonwencjonalnego testu aparatu fotograficznego, który szkicuje kwestie klatkowania filmów:
Amadeusz Andrzejewski dla fotopolis.pl pisze:Ważniejsze niż same dane liczbowe jest ich praktyczne przełożenie. Rozdzielczości 1280x720 i 1920x1080 to ustandaryzowane rozdzielczości HD. Kwadratowe piksele i dobrze wszystkim znane proporcje obrazu 16:9. Na tym tle wybrana przez Pentaxa rozdzielczość 1536x1024 (proporcje 3:2) wydaje się, delikatnie mówiąc, wyssana z kosmosu. :::!!!::: Jeśli chodzi o prędkości to 24 kl/sek jest standardową prędkością dla filmów kinowych, 25 dla telewizji w Europie i innych regionach pracujących w systemie PAL, a 30 (a dokładniej 29,97) dla telewizji w Ameryce i innych krajach korzystajacych z systemu NTSC. 50 i 60 kl/sek wykorzystuje się do kręcenia ujęć w zwolnionym tempie. Nikon, jak z tego wynika, pozostał wierny srebrnemu ekranowi i o produkcjach telewizyjnych zdaje się w ogóle nie myśleć. Pojawiające się miejscami w powyższym tekście ułamkowe klatkaże to pochodna nieznanych mi bliżej standardów amerykańskich. Nie wiem skąd im się to wzięło, widać odrzucenie metrycznego systemu miar przełożyło się też na branżę filmową.
Znacznik :::!!!::: od redaktora postu... ;)
Jeśli chcesz - znajdziesz sposób, jeśli nie chcesz - znajdziesz powód. (Autor nieznany)
Nie mów "inni tak robią", ale pomyśl, czy przystoi aby tak robili. (Demostenes)
Firmware version 3.8; Powered by Obrazek; NIEDŹWIEDŹ™ inside®

Wróć do „Jak to wykonać?”