Awatar użytkownika
Gary
Baby do garów!
Baby do garów!
Posty: 9345
Rejestracja: 13 sie 2007, 14:36
Lokalizacja: Wieś przyklasztorna

Re: Formuła 1

scudetto pisze:Nie wiem ile w tym prawdy, ale po przeczytaniu w wątku Nadalowskim o Kimim :wink: , wynalazłem to.
Tak, prawda, tu wersja video:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6MlsMVzrp2o[/youtube]
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor

"Nie jest dyshonorem przegrywać kiedy w grę wkłada się całe swoje serce." - Sir Matt Busby

"Pater postanowił zapytać swoją siostrzenicę o znaczenie wyrazu "real", który jemu samemu kojarzył się z przepłacanymi, narcystycznymi i metroseksualnymi piłkarzami ze stolicy Hiszpanii." - Krajewski, Czubaj, "Róże cmentarne"
Awatar użytkownika
HeadShot
Senior
Senior
Posty: 2895
Rejestracja: 2 lut 2008, 10:50

Re: Formuła 1

Schumi, trzymaj się. :(
#NKrising
Awatar użytkownika
Madox
Senior
Senior
Posty: 3647
Rejestracja: 20 mar 2011, 19:59
Lokalizacja: Szczecin

Re: Formuła 1

Krwotok do mózgu, powiem tak... na patomorfie mówili nam, że za często się z tego nie wychodzi. Jak się wyjdzie to rzadko w pełni wraca się do zdrowia, częściej jest się już lekko/bardzo upośledzonym. Na pewno ma najlepszą opiekę medyczną, która nie jest dostępna dla szaraczków, więc oby go uratowali.
Uwielbiam Feda <3 Hala Madrid!
Wilson Pro Staff 97S
roj
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:08

Re: Formuła 1

No i co powiedzieć o TAKIM pierwszym dniu testów przed nowym sezonem? (:]
Samos
Początkujący
Początkujący
Posty: 33
Rejestracja: 25 sty 2014, 08:58

Re: Formuła 1

Myślę, że jeszcze za wcześnie na wyciąganie jakichkolwiek wniosków. Ogólnie kibicuję Alonso. Ciekaw jestem jak będzie się spisywać team Ferrari, oraz czy w przypadku słabszego bolidu Red Bulla Vettel dalej będzie się liczyć w stawce.
roj
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:08

Re: Formuła 1

Na wnioski to oczywiście za wcześnie...tylko się zastanawiam: ile bolidów dojedzie do mety w Australii. Może żaden? ;-P
Awatar użytkownika
jakupalec
Początkujący
Początkujący
Posty: 48
Rejestracja: 27 lip 2013, 14:35

Re: Formuła 1

Moim zdaniem ten sezon będzie kluczowy pod kątem silników i słyszy się, że Mercedes zrobił najlepszą jednostkę, więc nie zdziwię się jeśli Hamilton zacznie wygrywać...o ile nie będzie odpadało mu skrzydło. :D
Obrazek

AeroPro Drive GT 2013 @ Pro Hurricane Tour 1,3
Samos
Początkujący
Początkujący
Posty: 33
Rejestracja: 25 sty 2014, 08:58

Re: Formuła 1

W pierwszym sezonie, w którym wprowadzono KERS też wszyscy mówili że BMW ma najlepszy, a potem się okazało, że jednak nie bardzo. :)
Awatar użytkownika
htb
Senior
Senior
Posty: 3294
Rejestracja: 10 wrz 2009, 15:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Formuła 1

To nie do końca tak było z tym BMW. Mięli faktycznie najlepszy ale KERS, który jak się okazało nie był obowiązkowy i w tym momencie zaczął im bardziej przeszkadzać niż pomagać :( a bez niego bolid nie był konkurencyjny. Teraz sytuacja jest trochę inna.
Obrazek
_____
Awatar użytkownika
hokej
Moderator
Moderator
Posty: 4811
Rejestracja: 25 paź 2011, 14:05
Lokalizacja: Lasy Państwowe

Re: Formuła 1

Wszyscy mówią to samo - niezawodność. Patrząc na pierwszy dzień - faktycznie problem nr 1.
Ciekawe tylko czy pozwolą jeździć Lotusowi ze "skrzelami" z przodu, reszta aut to "mrówkojady". ;-P
Nie dyskutuj z głupkiem - sprowadzi Cię do swojego poziomu i zniszczy doświadczeniem.

To, że jesteśmy w d..ie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać. - Stefan Kisielewski

Wilson Pro Staff RF97A
Różne druty 1.20@24kp
Awatar użytkownika
jakupalec
Początkujący
Początkujący
Posty: 48
Rejestracja: 27 lip 2013, 14:35

Re: Formuła 1

Pewnie pozwolą, ale i tak po testach wszystkie nosy bardziej upodobnią się do siebie bo przecież nikt nie zostawi nosa, który jest widocznie mniej efektywny od pozostałych. I tu teraz kwestia czy mrówkojady zdają egzamin (oby nie bo są ohydne :D) czy jak je nazywasz ''skrzela''.
Mi się osobiście najbardziej podoba nos i generalnie cały bolid Mercedesa, na drugim miejscu Ferrari.
Widzieliście Caterhama? Moim zdaniem obrzydliwy, ale ponoć robi furorę i nazywają go ''futurystycznym'', choć to chyba tylko taki ekwiwalent... :D
Obrazek

AeroPro Drive GT 2013 @ Pro Hurricane Tour 1,3
Awatar użytkownika
F1Bart
Początkujący
Początkujący
Posty: 33
Rejestracja: 4 lut 2013, 17:31
Lokalizacja: Lubuskie

Re: Formuła 1

Kimi jest OK.
Awatar użytkownika
hokej
Moderator
Moderator
Posty: 4811
Rejestracja: 25 paź 2011, 14:05
Lokalizacja: Lasy Państwowe

Re: Formuła 1

Sezon wystartował. O_O
Cisza w temacie. Jakoś przestałem się denerwować, bo w kontekście zmian w 2014 tylko jedna rzecz (i to w naciągany sposób) mnie cieszy - chwilowy koniec dominacji RB.

Ale emocje w czasie GP Australii śmiało można przyrównać do potencjalnego spotkania Radwańska-Errani. Następnym krokiem po wprowadzeniu limitu zużycia paliwa tudzież max. obrotów w najbardziej zaawansowanej technologicznie serii wyścigowej powinno być rozgrywanie kwalifikacji w formie wyscigów na 1/4 mili. :dvl(:

Podsumowujący całość zmian filmik.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jS4Dh_EAfJI[/youtube]

Moja kosiarka brzmi lepiej.
Nie dyskutuj z głupkiem - sprowadzi Cię do swojego poziomu i zniszczy doświadczeniem.

To, że jesteśmy w d..ie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać. - Stefan Kisielewski

Wilson Pro Staff RF97A
Różne druty 1.20@24kp
Awatar użytkownika
keicam
Weteran
Weteran
Posty: 1711
Rejestracja: 17 kwie 2013, 12:16
Lokalizacja: Kraków (okolice)

Re: Formuła 1

hokej pisze:Moja kosiarka brzmi lepiej.
Briggs & Stratton, czy Honda? :wink:
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów. Stanisław Lem.
:)

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5536866876
Awatar użytkownika
logigamer
Senior
Senior
Posty: 2515
Rejestracja: 2 lut 2011, 22:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Formuła 1

Ja nie mam kosiarki, ale kupię fajniejszą.
roj
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 15 gru 2012, 09:08

Re: Formuła 1

hokej pisze:Sezon wystartował. O_O
Cisza w temacie. Jakoś przestałem się denerwować, bo w kontekście zmian w 2014 tylko jedna rzecz (i to w naciągany sposób) mnie cieszy - chwilowy koniec dominacji RB.

Ale emocje w czasie GP Australii śmiało można przyrównać do potencjalnego spotkania Radwańska-Errani. Następnym krokiem po wprowadzeniu limitu zużycia paliwa tudzież max. obrotów w najbardziej zaawansowanej technologicznie serii wyścigowej powinno być rozgrywanie kwalifikacji w formie wyscigów na 1/4 mili. :dvl(:
No ale czy nie o to chodzi?
Właśnie - najbardziej zaawansowana seria wyścigowa. Pętana nowymi ograniczeniami i obwarowaniami a... wciąż najszybsza. :::no.I:::
Wprowadzono zupełnie nowe regulacje a bolidy i tak nie zwolniły zbyt mocno. Myslę, że wyścig technologiczny już w tym roku znacznie przyspieszy auta. Nie jest nudno. Zmiany, które powodują, że inżynierowie nie moga przysypiać i co kilka lat mamy innych liderów. Przecież kolejny rok dominacji Red Bulla byłby nie do zniesienia!
Choć obawiam się, że i w tym roku szybko się podniosą.
Awatar użytkownika
htb
Senior
Senior
Posty: 3294
Rejestracja: 10 wrz 2009, 15:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Formuła 1

Pewnie masz rację, że kolejne ograniczenia niewiele zmienią i seria i tak będzie najszybszą. Tyle że zaczyna się ona robić trochę nudna. W pewnym momencie nie można było tego oglądać, bo mijało się to z celem, gdy wyścig wygrywał ten co startował z PP, chyba że mu się fura po drodze popsuła albo mechanicy dali ciała w boksie. Nie było szans na wyprzedzanie się. Teraz trochę się to poprawiło, ale nadal bolid to z 70% gwarancji sukcesu albo i więcej, kto siedzi za jego kierownicą momentami mam wrażenie że jest coraz mniej ważne.
Obrazek
_____
Awatar użytkownika
hokej
Moderator
Moderator
Posty: 4811
Rejestracja: 25 paź 2011, 14:05
Lokalizacja: Lasy Państwowe

Re: Formuła 1

roj pisze:
hokej pisze:Sezon wystartował. O_O
Cisza w temacie. Jakoś przestałem się denerwować, bo w kontekście zmian w 2014 tylko jedna rzecz (i to w naciągany sposób) mnie cieszy - chwilowy koniec dominacji RB.

Ale emocje w czasie GP Australii śmiało można przyrównać do potencjalnego spotkania Radwańska-Errani. Następnym krokiem po wprowadzeniu limitu zużycia paliwa tudzież max. obrotów w najbardziej zaawansowanej technologicznie serii wyścigowej powinno być rozgrywanie kwalifikacji w formie wyscigów na 1/4 mili. :dvl(:
No ale czy nie o to chodzi?
Właśnie - najbardziej zaawansowana seria wyścigowa. Pętana nowymi ograniczeniami i obwarowaniami a... wciąż najszybsza. :::no.I:::
Wprowadzono zupełnie nowe regulacje a bolidy i tak nie zwolniły zbyt mocno. Myslę, że wyścig technologiczny już w tym roku znacznie przyspieszy auta. Nie jest nudno. Zmiany, które powodują, że inżynierowie nie moga przysypiać i co kilka lat mamy innych liderów. Przecież kolejny rok dominacji Red Bulla byłby nie do zniesienia!
Choć obawiam się, że i w tym roku szybko się podniosą.

Najszybsza - ok, chociaż niektórzy kierowcy twierdzą, że GP2 jest już szybsza.
Najbardziej zaawansowana technologicznie? Też prawda.

A teraz pytanie - czym jest topowa seria wyscigów samochodowych? Rywalizacją kierowców i sprzętu, tu chyba musimy się zgodzić. I teraz mamy:

- downsizing silników ograniczający ich moc
- wprowadzenie nowych silników (1,6 turbo) i zamrożenie ich rozwoju od początku sezonu
- kaganiec na rozwój aerodynamiki (nadmuch spalin, konstrukcja podłogi etc.)
- wymuszenie na producencie opon (Pirelli) takiej konstrukcji ogumienia, żeby za chińskiego Boga nie wytrzymywały więcej, niż 20-30 okrążeń wyścigu - jedyna strategia na wyścig w zeszłym roku to było nie zajechać opon
- wprowadzenie ograniczenia ilości i przepływu paliwa w bolidach - kierowcy kalkulują czy opłaca się wyprzedzać, bo może nie starczyć paliwa
- ograniczenie ilości jednostek napędowych na sezon do 5 sztuk - pozornie ok, wymusza większą staranność w kwestii wytrzymałości, ale jak się to ma do realnej motoryzacji, gdzie co do zasady auta są projektowane obecnie z założoną żywotnością ca 10 lat?
- zakaz zmiany wartości przełożeń skrzyni biegów przez cały sezon (dopuszczalna jedna zbiorcza) - bardzo "prorozwojowe"
- na koniec uchylne tylne skrzydło, mające tyle wspólnego z walką na torze, co ja z baletem

itd.

Idąc w tym kierunku jestem sobie w stanie wyobrazić sytuację, gdy w roli kierowcy wyścigowego zaczną wystepować mistrzowie gier komputerowych biegli w sztuce obsługi miliona przycisków na kierownicy i kręceniu wolantem. Resztą zajmą się inżynierowie wyścigowi.

Włodarze F1 w ciągu ostatnich lat zrobili z niej biurokratyczny cyrk bez adrenaliny. Nie chodzi nawet o dominację jednego, czy drugiego zespołu, chociaż to niezdrowe dla dyscypliny, ale zmiany idące w kierunku wyeliminowania umiejętności kierowcy jako decydującego, najważniejszego czynnika rywalizacji, zabiją ten sport.
Nie dyskutuj z głupkiem - sprowadzi Cię do swojego poziomu i zniszczy doświadczeniem.

To, że jesteśmy w d..ie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać. - Stefan Kisielewski

Wilson Pro Staff RF97A
Różne druty 1.20@24kp
Awatar użytkownika
htb
Senior
Senior
Posty: 3294
Rejestracja: 10 wrz 2009, 15:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Formuła 1

Hokej FIA twierdzi że te wszystkie zmiany to w celu uatrakcyjnienia wyścigów :) i po części coś w tym jest :) bo jak musisz musisz w ciągu wyścigu wpaść do boksu 4 razy na wymianę gumek, to od razu szansa rośnie że chłopaki za każdym razem nie wyrobią się w 2-3 sekundy :)
Co do kierowców to obawiam się że za chwilę to może być tak, że podnosząc względy bezpieczeństwa, będą siedzieć w boksach i kierować zdalnie bolidami rotfl
Obrazek
_____
Awatar użytkownika
hokej
Moderator
Moderator
Posty: 4811
Rejestracja: 25 paź 2011, 14:05
Lokalizacja: Lasy Państwowe

Re: Formuła 1

htb pisze:Hokej FIA twierdzi że te wszystkie zmiany to w celu uatrakcyjnienia wyścigów :) i po części coś w tym jest :) bo jak musisz musisz w ciągu wyścigu wpaść do boksu 4 razy na wymianę gumek, to od razu szansa rośnie że chłopaki za każdym razem nie wyrobią się w 2-3 sekundy :)
Co do kierowców to obawiam się że za chwilę to może być tak, że podnosząc względy bezpieczeństwa, będą siedzieć w boksach i kierować zdalnie bolidami rotfl
FIA ma rację, ale mylą atrakcyjność z nieprzewidywalnością wynikającą z operacji niemających nic wspólnego ze ściganiem się. Zaiste dziwne myślenie, ale skoro z F1 chcą zrobić serię "proeko" (czujesz te emocje wywołane bezgłośnie przejeżdzającymi przez linię startu bolidów elektrycznych :wink: ) to już nic mnie nie zdziwi.
DRS - to samo.

BTW - Schumacher jako jeden z powodów powtórnego wycofania się podał niemożność ogarnięcia tego całego bajzlu elektronicznego w kokpicie. O_O
Nie dyskutuj z głupkiem - sprowadzi Cię do swojego poziomu i zniszczy doświadczeniem.

To, że jesteśmy w d..ie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać. - Stefan Kisielewski

Wilson Pro Staff RF97A
Różne druty 1.20@24kp

Wróć do „Inne sporty”