Awatar użytkownika
htb
Senior
Senior
Posty: 3294
Rejestracja: 10 wrz 2009, 15:14
Lokalizacja: Warszawa

Chip tuning, race-chip'y, power box'y itd.

Miał ktoś może doczynienia z takimi wynalazkami, tzn. testował na swoim aucie ? Nie chodzi mi o to co można wyczytać na stronach firm które tym handlują. Bo według nich to jest bezpieczniejsze niż wgranie programu. :)
Obrazek
_____
Awatar użytkownika
rafbat
Weteran
Weteran
Posty: 1331
Rejestracja: 11 sty 2014, 18:18
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Re: Chip tuning, race-chip'y, power box'y itd.

Chip tuning to bardzo fajne rozwiązanie, ale pewnie nie masz na myśli tego, tylko gotowe tuning boxy. W niczym to nie pomoże - strata pieniędzy. Masz masę testów na YT i opinii na motoryzacyjnych forach. Co do ww. chip tuningu, który w skrócie jest wgraniem przez fachowca nowego systemu sterującego pracą silnika, nie mam zastrzeżeń. W Astrze H 2.0 200KM mam zrobione 225KM i 310Nm (z 260). Kosztowało to niecałe 2000zł i od 2 lat nie mam żadnego problemu z silnikiem, jak to niektórzy straszyli. Czy warto? Moim zdaniem tak.
Wilson Pro Staff 97
Wilson Revolve 1.25/Babolat Pro Hurricane Tour 1.25 - 27/26 kG
----------------------------------------
Head Graphene 360+ Extreme Pro
Wilson Revolve 1.25 26,5/26 kG
Awatar użytkownika
hokej
Moderator
Moderator
Posty: 4811
Rejestracja: 25 paź 2011, 14:05
Lokalizacja: Lasy Państwowe

Re: Chip tuning, race-chip'y, power box'y itd.

Hmm, nie doradzę, bo jak raz to zrobiłem (dawno temu) to wydałem pieniądze bez sensu. Tzn. niby w sensem, bo skok osiągów był, ale po miesiącu był...niewystarczający, itd. itp. rotfl

Natomiast miałem przy okazji niewątpliwą przyjemność oglądania w akcji człowieka, który mapy silnika pisze sam, na podstawie fabrycznej. Swego czasu pracował w jednej z ekip F1.
Niesamowite co ten facet potrafi. Przyjeżdżał do Polski na 4-5 dni, pod zaprzyjaźnionym warsztatem stała już kolejka. Zwykłe osobówki, ciężarówki, auta aspirujące do sportowych. wszystkie M, AMG, RS do wyboru, do koloru. Gość chciał więcej koni - miał, zmniejszenie zużycia paliwa (to te ciężarówki) - było, podniesienie momentu - proszę. Nie miało dla Niego znaczenia czy silnik uturbiony czy wolnossący. Grał na tych programach jak wirtuoz.

Stałym punktem programu było poprawianie po partaczach. Dlatego, jako że koszty mogą być gigantyczne, weryfikacja umiejętności osób do których udasz się na taki zabieg - absolutnie niezbędna.
Nie dyskutuj z głupkiem - sprowadzi Cię do swojego poziomu i zniszczy doświadczeniem.

To, że jesteśmy w d..ie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać. - Stefan Kisielewski

Wilson Pro Staff RF97A
Różne druty 1.20@24kp
Awatar użytkownika
Lechu67
Obywatel Forum
Obywatel Forum
Posty: 923
Rejestracja: 2 sty 2011, 19:27
Lokalizacja: Ryki

Re: Chip tuning, race-chip'y, power box'y itd.

Tak gwoli ścisłości - Chip tuning to jest wgranie poprawionego programu sterowania silnikiem.
Ja mam doświadczenia z przed ok 10 lat. Byłem na początku zdecydowany na powerboxa, bo samochód miałem z salonu i nie chciałem jakoś bardzo ingerować. Umówiłem się na założenie, ale na miejscu pogadałem sobie spokojnie z mechanikami/właścicielem co chcę uzyskać i doradzili mi jednak chip-tuning.
Generalnie powerbox zmienia chyba tylko 2 czy 3 parametry (przetwarza oryginalne impulsy z ze sterownika silnika. Chiptuning poprawia wszystko. Miałem i można powiedzieć dalej mam (oddałem Ojcu) Megane 2 1,5 dci z w tej podobno najbardziej awaryjnej konfiguracji czyli z układem wtryskowym Delphi. Chipa zrobiłem jak miała przejechane 100 tys km. Teraz ma 240 tys. km i nic nie padło - wtryski można by zregenerować lub wymienić bo jak dać mocniej w pedał to czarna chmurka jest. Turbina jest ok nic nie było przy niej nigdy robione. Fakt że olej zmieniany regularnie co 15 tys, do tej pory Full synt. i dolewa się może 0,5 ltr do wymiany.
Jaka miał bym robić obecnie to też wgrywałbym poprawioną mapę. Powerboxy czy Race-chipy to jednak dodatkowe urządzenie do popsucia się.
Program który mi w grali był super - chciałem coś optymalnego, bez parcia na super moc.
Zauważone zmiany to :
- silnik zrobił się elastyczniejszy,
- turbina zaczyna pracować już od 1500-1600 obr - fabrycznie od 2000 było,
- nie ma prawie dziury turbinowej, chociaż mój silnik i tak miał bardzo malutką,
- przy normalnej jeździe zużycie paliwa nieznacznie spadło,
- wyraźna różnica na plus przy wyprzedzaniu na trasie (miałem moment 200 a podnieśli do 240) i mogłem już walczyć z TDI-kami :D
- wykres pracy silnika w "po" wyszedł wręcz perfekcyjnie, w oryginale był duża bardziej nie regularny.
Jedyne co zdarza się czasami, to jak da się ostro w podłogę wyskakuje komunikat o problemie z układem wtryskowym, ale nie ma żadnej zmiany w pracy silnika , a jak skończysz przyspieszać komunikat znika. Sprawdzałem na kompie diagnostycznym - to jest chwilowy spadek ciśnienia paliwa na listwie CommonRaili - wtryski podają więcej paliwa, a pompa paliwa nie nadąż.
Ja robiłem chipa w Wwie w Kreatorze Mocy.
Yonex fan
Awatar użytkownika
hokej
Moderator
Moderator
Posty: 4811
Rejestracja: 25 paź 2011, 14:05
Lokalizacja: Lasy Państwowe

Re: Chip tuning, race-chip'y, power box'y itd.

Czasem warto pójść w stronę programów fabrycznych, bo po co odkrywać Amerykę? Dobrym przykładem jest black series do produktów AMG, a i przy odpowiednim warsztacie gwarancja dalej obowiązuje. ;-)
Nie dyskutuj z głupkiem - sprowadzi Cię do swojego poziomu i zniszczy doświadczeniem.

To, że jesteśmy w d..ie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać. - Stefan Kisielewski

Wilson Pro Staff RF97A
Różne druty 1.20@24kp
Awatar użytkownika
htb
Senior
Senior
Posty: 3294
Rejestracja: 10 wrz 2009, 15:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chip tuning, race-chip'y, power box'y itd.

Jeśli chodzi o soft to wiem że działa, ale też powinien być robiony pod konkretny samochód uwzględniając jego miedzy innymi jego zużycie. Ale chodzi mi o samochód "niestety" nowy. Gdzie wgranie softu jest równoznaczne z utratą gwarancji. :(
Co do tego że powerboxy zmieniają 2-3 parametry też wiem, ale często wydaje mi się że to wystarczy. Zwiększając na szynie CR ciśnienie wtrysku, dawkę powietrza i paliwa też powinniśmy uzyskać wzrost mocy. Na pewno nie taki jak przy nowych mapach, ale może też coś ugramy. Co do forów to właśnie opinie są różne. Jedni piszą że warto, inni że nie. Dlatego pytam ludzi którym jestem skłonny zaufać. :)
Obrazek
_____
Awatar użytkownika
rafbat
Weteran
Weteran
Posty: 1331
Rejestracja: 11 sty 2014, 18:18
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Re: Chip tuning, race-chip'y, power box'y itd.

htb pisze:Dlatego pytam ludzi którym jestem skłonny zaufać :)
Czekaj, czekaj... Zaraz Ci tu wpadnie Vivid, Stofler i Azeszty, zaczną modyfikować wątek, jak ten o Idze i już nic nie będziesz wiedział. :D
Wilson Pro Staff 97
Wilson Revolve 1.25/Babolat Pro Hurricane Tour 1.25 - 27/26 kG
----------------------------------------
Head Graphene 360+ Extreme Pro
Wilson Revolve 1.25 26,5/26 kG
Awatar użytkownika
Lechu67
Obywatel Forum
Obywatel Forum
Posty: 923
Rejestracja: 2 sty 2011, 19:27
Lokalizacja: Ryki

Re: Chip tuning, race-chip'y, power box'y itd.

htb pisze:Jeśli chodzi o soft to wiem że działa, ale też powinien być robiony pod konkretny samochód uwzględniając jego miedzy innymi jego zużycie. Ale chodzi mi o samochód "niestety" nowy. Gdzie wgranie softu jest równoznaczne z utratą gwarancji :(
Soft zawsze jest pod konkretny model silnika - przy najmniej tak było w Kreatorze Mocy.
Nie wiemy jaki samochód kupujesz, ale teraz nie ma za bardzo gdzie często wykorzystywać mocy. Ja mam znowu 1,5 dci, tym razem 90 KM (poprzednio 82KM, po chipie ok 95KM) i na razie nie myślę o chipowaniu. Jak jestem w Wwie czy innym mieście gdzie dłużej pojeżdżę to włączam tryb eco bo w warunkach miejskich nie czuć ubytku mocy, a mniej zapycha się DPF'a.
Yonex fan
Awatar użytkownika
Gary
Baby do garów!
Baby do garów!
Posty: 9345
Rejestracja: 13 sie 2007, 14:36
Lokalizacja: Wieś przyklasztorna

Re: Chip tuning, race-chip'y, power box'y itd.

rafbat pisze:
htb pisze:Dlatego pytam ludzi którym jestem skłonny zaufać :)
Czekaj, czekaj... Zaraz Ci tu wpadnie Vivid, Stofler i Azeszty, zaczną modyfikować wątek, jak ten o Idze i już nic nie będziesz wiedział :D
Sugerujesz, że samochód htb zaraz przerżnie? rotfl
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor

"Nie jest dyshonorem przegrywać kiedy w grę wkłada się całe swoje serce." - Sir Matt Busby

"Pater postanowił zapytać swoją siostrzenicę o znaczenie wyrazu "real", który jemu samemu kojarzył się z przepłacanymi, narcystycznymi i metroseksualnymi piłkarzami ze stolicy Hiszpanii." - Krajewski, Czubaj, "Róże cmentarne"
Awatar użytkownika
Jakuboto
Nestor
Nestor
Posty: 6820
Rejestracja: 22 cze 2013, 10:23
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chip tuning, race-chip'y, power box'y itd.

Jak nowy to dlaczego bierzesz pod uwagę diesla?
Yonex Vcore 100
NTRP 3.14159265359
Awatar użytkownika
htb
Senior
Senior
Posty: 3294
Rejestracja: 10 wrz 2009, 15:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chip tuning, race-chip'y, power box'y itd.

Lechu67 pisze:Nie wiemy jaki samochód kupujesz, ale teraz nie ma za bardzo gdzie często wykorzystywać mocy.
Nie zamierzam brać udziału w wyścigach :) I tak jak napisałeś w mieście nie jest to potrzebne, ale w trasie nieraz przydaje się nie tyle dodatkowa moc co większy moment jak musisz wyprzedzić przytulone do siebie dwa trzy samochodu w jednym rzucie :) Obecnie mam 170KM i 400Nm, co przy prawie 1900kg szału nie robi. Chociaż w trybie Sport+ nie ma na co narzekać. Tylko właśnie chciałbym uniknąć mieszania trybami. :) Tak dla wygody. :)
Jakuboto pisze:Jak nowy to dlaczego bierzesz pod uwagę diesla?
Bo jest lepszy od benzyny. :) Mniej pali, mniej smrodzi. Za benzynę która by potrafiła bujać tak samo skutecznie taki klocek musiałbym zapłacić pewnie ze 20tys. więcej. I nie rozumiem tej ostatniej nagonki na diesle osobowe. Niech się wezmą za ciężarówki. :)
Obrazek
_____
Awatar użytkownika
Vivid
Dynamiczny Geriatryczny
Dynamiczny Geriatryczny
Posty: 28703
Rejestracja: 15 sie 2006, 06:47
Lokalizacja: Menelowo

Re: Chip tuning, race-chip'y, power box'y itd.

Gary pisze: Sugerujesz, że samochód htb zaraz przerżnie? rotfl
Przerżnięty to on był jeszcze za Odrą. :P
Ale zaprzyjaźnieni ukraińscy "chirurdzy blachy" sparowali go z innym podobnym i teraz htb jest zadowolony, w końcu ma "hybrydę" ;) rotfl

Htb, ja Ci nie pomogę. Mnie ten temat nigdy nie interesował, to co fabryka dała w standardzie do toczenie się po mieście mnie starcza. Nie mam też akurat znajomych siedzących w temacie by coś podpytać.
Uśmiechaj się, to nieźle wkurza ludzi :)
Lepiej na korcie mądrze stać niż po nim głupio biegać ;)
Skuteczność tenisa zależy od tego jak szybko i jak mocno zrobisz przeciwnika w ch..ja :P
Awatar użytkownika
htb
Senior
Senior
Posty: 3294
Rejestracja: 10 wrz 2009, 15:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chip tuning, race-chip'y, power box'y itd.

Vivid pisze:Przerżnięty to on był jeszcze za Odrą. :P
Ale zaprzyjaźnieni ukraińscy "chirurdzy blachy" sparowali go z innym podobnym i teraz htb jest zadowolony, w końcu ma "hybrydę"
Nie ma śmiechów. :) Samochód zanim dotarł do mnie po miesiącu stania na placu pod granicą już PL. Jak zapytałem z czym mają problem żeby go ściągnąć do salonu. Padła odpowiedź że problemy logistyczne. To pytam handlowca, że może im z lawety spadł i muszą wyklepać. A Pan na to, że zdarzają się i takie przypadki, ale mojego samochodu podobno to nie dotyczyło. rotfl
Obrazek
_____
Awatar użytkownika
Vivid
Dynamiczny Geriatryczny
Dynamiczny Geriatryczny
Posty: 28703
Rejestracja: 15 sie 2006, 06:47
Lokalizacja: Menelowo

Re: Chip tuning, race-chip'y, power box'y itd.

htb pisze:TO pytam handlowca, że może im z lawety spadł i muszą wyklepać. A Pan na to, że zdarzają się i takie przypadki ale mojego samochodu podobno to nie dotyczyło. rotfl
Pewnie, że się zdarzają. Jak miałem odbierać poprzednie swoje auto to też dzwonił spanikowany handlowiec, że "mój" jest trochę oklepany i sprowadzą inny lub wezmę inny egzemplarz jaki mają na stanie w salonie. Wziąłem inny (droższy). Ale szacun za to, że jak przyszedłem po odbiór to mi chcieli pokazać tamten wcześniejszy - jego uszkodzenia. Kolega też kupił kiedyś auto, jak pojechał na przegląd gwarancyjny po roku to mu powiedzieli, że gwarancja na blachę leci bo dach był malowany. Nawet sobie osły nigdzie nie zaznaczyły, że klient żył w niewiedzy i nie można go uświadamiać. ;) rotfl
Prosiłem kiedyś kolegę o małą "protekcję" w serwisie gdzie pracował jego wujek. Kumpel mówi mi sorry, ale wujek przestawiał ostatnio jakieś nowe auto na placu i przeleciał po dwóch innych ... Jakby to ująć, nie bardzo może pomóc bo ma u szefa chwilowo "słabe" notowania rotfl Oczywiście założę się, że wszystkie te trzy "dziabnięte" auta sprzedano jako czysta fabryka ;) W końcu naprawione według technologi producenta. :)
Ostatnio zmieniony 9 sty 2019, 12:10 przez Vivid, łącznie zmieniany 1 raz.
Uśmiechaj się, to nieźle wkurza ludzi :)
Lepiej na korcie mądrze stać niż po nim głupio biegać ;)
Skuteczność tenisa zależy od tego jak szybko i jak mocno zrobisz przeciwnika w ch..ja :P
Awatar użytkownika
Lechu67
Obywatel Forum
Obywatel Forum
Posty: 923
Rejestracja: 2 sty 2011, 19:27
Lokalizacja: Ryki

Re: Chip tuning, race-chip'y, power box'y itd.

htb pisze:... Obecnie mam 170KM i 400Nm, co przy prawie 1900kg szału nie robi. Chociaż w trybie Sport+ nie ma na co narzekać. Tylko właśnie chciałbym uniknąć mieszania trybami :) Tak dla wygody :)
Mam teraz podobnie w drugim 174KM i 360Nm i też prawie 1900 kg i raczej nie będę dokładał, chociaż zastanawiałem się, a nie mam żadnego dodatkowego trybu Sport +. Głównym powodem który mnie zniechęcał to prawdopodobne częstrze zapychanie się DPF po chipie. Będzie dostawał większą dawkę paliwa, więc i sadzy będzie więcej - pogadaj o tym przed wzmocnieniem obojętnie jakim.
Yonex fan
Awatar użytkownika
htb
Senior
Senior
Posty: 3294
Rejestracja: 10 wrz 2009, 15:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chip tuning, race-chip'y, power box'y itd.

Lechu67 pisze:Głównym powodem który mnie zniechęcał to prawdopodobne częstrze zapychanie się DPF po chipie. Będzie dostawał większą dawkę paliwa, więc i sadzy będzie więcej - pogadaj o tym przed wzmocnieniem obojętnie jakim.
Chyba nie do końca jest prawda z tym DPF'em. W chipach wzrost mocy robią z bardziej wybuchowej mieszanki. Z tego co czytałem to bardziej jest zwiększana ilość powietrza niż paliwa, dzięki temu przy spokojnej jeździe ma spadać spalanie. Ale ile w tym prawdy to nie wiem :) Pewnie jak weźmiesz chip'a który ci podniesie ze 170 do 230, to pewnie wali i dużo więcej paliwa i wtedy może tak być jak piszesz. Ale jeśli wzrost mocy nie jest duży powiedzmy do 200KM, to może tragedii nie ma. Poza tym w nowych DPF'ach to najwyżej szybciej Adblue będzie ci schodziło.
Obrazek
_____
Awatar użytkownika
hokej
Moderator
Moderator
Posty: 4811
Rejestracja: 25 paź 2011, 14:05
Lokalizacja: Lasy Państwowe

Re: Chip tuning, race-chip'y, power box'y itd.

Z ciekawości htb - ile robisz rocznie autem? Kiedyś widziałem wyliczenia kosztów eksploatacji wraz z zakupem dla diesla i benzyny i wychodziło, że powyżej 60tys rocznie zakup diesla ma sens. A było to w czasach, gdy cena benzyny o 20-30 gr. przewyższała ropę. Czyli odwrotnie niż teraz.
Sam nigdy ropniakiem nie jeździłem, od 2 lat hybrydą i jak dla mnie to optymalne rozwiązanie. Jest i moc (z silnika) i moment (z akumulatorów) i zero ograniczeń wjazdowych. Bo do wielu miast europejskich dieslem niedługo w ogóle nie wjedziesz... . ;-)
Nie dyskutuj z głupkiem - sprowadzi Cię do swojego poziomu i zniszczy doświadczeniem.

To, że jesteśmy w d..ie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać. - Stefan Kisielewski

Wilson Pro Staff RF97A
Różne druty 1.20@24kp
Awatar użytkownika
htb
Senior
Senior
Posty: 3294
Rejestracja: 10 wrz 2009, 15:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chip tuning, race-chip'y, power box'y itd.

Hokej rocznie nie robię dużo. 15-20 tys. To o czym piszesz o 60 tys. już chyba nie bardzo się zgadza. Kiedyś pisało się o min. 20 tys. Kiedyś różnica między benzyną a ropniakiem była duża. W moim przypadku benzyna miała 30KM więcej i była 1000 droższa. Pod względem dynamiki 170KM prezentował się dużo lepiej. Do tego spalanie. Benzyna w trasie przy spokojnej jeździe 10l/100km. Ropa 5,5/100. Jak zaczynałem cisnąć to robiło się odpowiednio 15 i 8. Do najtańszej benzyny AMG która jeździła już bardzo fajnie musiałbym dołożyć 100 kawałków. :( Wybór był prosty. Zwłaszcza że jak napisałem wyżej nowe ropniaki mniej smrodzą niż wyżyłowane benzyny. Hybrydy w ogóle nie brałem pod uwagę. Czekam na prawdziwego elektryka i jestem ciekaw e-tronów. Na razie wygląda że pokażą Tesli odpowiednie miejsce w szeregu. Ale zobaczymy jak wyjadą na ulicę.
Co do wjazdu do miast to na razie za przeproszeniem pierdziele nie głupot. Berlin zamknięte chyba 2,5km ulicy. ;)
Stuttgart teoretycznie zamknął od nowego roku całkowicie wjazd, ale tylko dla samochodów z normą poniżej 6D. W Polsce nie ma ma to szans przez najbliższe 20 lat moim zdaniem. :)
Obrazek
_____
Awatar użytkownika
hokej
Moderator
Moderator
Posty: 4811
Rejestracja: 25 paź 2011, 14:05
Lokalizacja: Lasy Państwowe

Re: Chip tuning, race-chip'y, power box'y itd.

Spalanie na pewno na korzyść diesla ale to zawsze były droższe wersje od benzyny. Nie śledzę, więc może się zmieniło.
Eksploatacja na pewno na korzyść tej drugiej, cena paliwa też.
Pytałem z ciekawości, nie sprawdzałem ostatnio.

A co do wjazdu - to jest lawina. Paryż, Madryt itd., poprawność polityczna każe władzom iść z trendem.
Nie dyskutuj z głupkiem - sprowadzi Cię do swojego poziomu i zniszczy doświadczeniem.

To, że jesteśmy w d..ie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać. - Stefan Kisielewski

Wilson Pro Staff RF97A
Różne druty 1.20@24kp
Awatar użytkownika
htb
Senior
Senior
Posty: 3294
Rejestracja: 10 wrz 2009, 15:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chip tuning, race-chip'y, power box'y itd.

hokej pisze:A co do wjazdu - to jest lawina. Paryż, Madryt itd., poprawność polityczna każe władzom iść z trendem.
Pewnie masz rację. Ale już widać że nie będzie to tak jak straszyli że tylko elektryki będą mogły wjechać. Tylko będzie wymagana norma. Całe straszenie miało zadziałać na "przyjezdnych", ale nie pomyśleli o tubylcach. Np. w Wawie jak sprawdzili co by się stało po wprowadzeniu zakazu w centrum to większość mieszkańców musiała by samochody parkować na obrzeżach rotfl Wyszło chyba że 0,05% zarejestrowanych samochodów spełnia normy jak dobrze pamiętam. :)
Obrazek
_____

Wróć do „Pogadanki & Pogaduchy”