colar
Nowy
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 26 sty 2014, 10:07

Jaki sztywny naciąg do Babolata?

Witam.
Mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów.
Gram od roku rakietą Babolat Aeropro Drive z 2012 roku, z fabrycznym naciągiem.

Od pewnego czasu mam problemy z kontrolą piłki, występuje duża amortyzacja uderzeń, piłka odbija się jak z procy przez co nie potrafię dobrać odpowiedniej proporcji siły uderzenia. Jest to dosyć irytujące gdy człowiek boi się uderzyć silniej, żeby nie wyleciała poza kort.

Z tego co czytam, pewnym rozwiązaniem tego problemu jest wymiana naciągu na bardziej sztywny (grubszy) co pozwoli mi mieć większą kontrolę nad piłką. Co sadzicie o takim rozwiązaniu, czy to może pomóc?

Jakie naciągi możecie polecić, o jakiej grubości itd.?

Pozdrawiam,
Adam
Awatar użytkownika
Smyk
Weteran
Weteran
Posty: 1282
Rejestracja: 24 lip 2008, 09:15
Lokalizacja: Zaodrze

Jeśli fabryczny naciąg odpowiadał tobie przez prawie rok czasu, po co zmieniać go na inny. Wciągnij ponownie naciąg fabryczny i rakieta powinna "grać" jak na poczatku.
Carpe diem, quam minimum credula postero ...
Awatar użytkownika
rafbat
Weteran
Weteran
Posty: 1331
Rejestracja: 11 sty 2014, 18:18
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Re: Jaki sztywny naciąg do Babolata ?

Od dłuższego czasu, na wszystkie swoje rakiety wciągam Babolat RPM Blast 1.30mm. Jak dla mnie, najlepszy naciąg, bo daje mi dużo rotacji, której szukam, a co za tym idzie, daje dużo kontroli. Można poeksperymentować z mocą poprzez nieco lżejsze naciąganie, niż innych rodzajów strun. RPM Blast zawsze wraca na swoje miejsce, nie trzeba nic dłubać, bo nigdy się nie przesunie. (Podobno to przez tę silikonową obwódkę, czy coś...)
Cena też całkiem spoko, bo ok. 35-40zł za 12m. Gorąco polecam wypróbowanie.
Poza tym, sądzę, że ten naciąg jest jakby stworzony do APD. Przed kilkoma dniami zakupiłem modele z 2013r. i nie zamierzam wrzucać nigdy żadnego innego naciągu, chyba, że zaczną się poważne problemy ze stawami. ;)
Wilson Pro Staff 97