Pantaczka
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 9 sie 2017, 19:59

"Ciekawy" przypadek Panataczki...

Hej. Z tenisem jestem już trochę związany, gram od 10 lat i uczę ludzi od około 8 lat. Każdy ma swoje doświadczenia. Prowadzę zajęcia po 5-6 godz. Głównie są to totalni amatorzy ale co jakiś czas mam wizyty z zagranicy i sparingpartneruję młodym 16-17 letnim zawodnikom z Austrii i Niemczech. Gra z seniorami jest dla mnie zbyt obciążająca bo mam trochę ponad 4 dychy i za około 70 PLN nie chcę tracić zdrowia. Nikt mnie nie uczył tenisa, a miałem pojedynki z facetami gdzie regularnie serwis to 200 km i do tego ze sporą rotacją. Choć postawię się takim harpaganom, którzy mieli nawet medale MP za młodu to wiem, że taki mecz może mnie kosztować skręcone kostki i pozrywane mięśnie.
Tenis dla amatorów ma być źródłem zdrowia i zabawy więc napiszę jak uniknąć łokcia tenisowego, który może powstać przy grze w tenisa.
Jak wspomniałem, regularne 5 godz. na korcie to jednak tysiące uderzeń w tygodniu, z przerwą w poniedziałek. Jestem zmuszony do idealnej pracy ramienia i nigdy nie miałem poważniejsze kontuzji. Moje rady na uniknięcie łokcia tenisowego, który kilka razy chciał mnie dopaść:
- uderzamy piłki z przodu, nawet bardziej niż tego co Was uczono, zmniejszając trochę rotację. Oczywiście jak najbardziej w środku główki;
- nie uderzamy piłek z pełną mocą, nawet nie podchodzimy do 90% mocy;
- ograniczamy udział slajsa w wymianie;
- nie używamy rakiet typu Federer 90, Sampras 85 cz nawet Head Prestige 330g itp. Wielu zaawansowanym amatorom, a nawet zawodnikom wydaje się, że jak odbija tego typu rakieta 2 dobre uderzenia na 3 to rakieta jest w zasięgu. Jak proporcje będą 19/20 to można pomyśleć o takiej rakiecie.
- ograniczamy siłę serwisu, a staramy moc czerpać z kręgosłupa i nóg;
- jak jesteś sprytny to przechodzisz na bekhendy dwuręczny (trwa to około 1 roku). Można oczywiście pozostać przy jednoręcznym ale technika musi być nienaganna.