TadX
Senior
Senior
Posty: 4833
Rejestracja: 6 wrz 2008, 23:16

Reklamacja Wilson

Witajcie,

krótko o sytuacji: dałem rakiety do przeciągnięcia. Odebrałem i leżały w torbie, nie zaglądałem do nich. Parę dni naprzód miałem grać mecz. Wyciągam ramy dzień przed meczem i zauważam, że grommet odpadł. Na jednej ze środkowych strun na samym dole. Poszedłem do sklepu i po rozmowie wysłana została rakieta do Wilsona w Polsce. Zadzwonili wczoraj, że uznali reklamację i problem jest teraz tego typu, że nie mieli grommetów i muszę czekać. Trochę mnie tym zaskoczyli, bo według mojej wiedzy to po tych 14. dniach powinienem dostać sprawny sprzęt, czyli w moim przypadku z grommetami. Pan po drugiej stronie telefonu powiedział, że oni mają 14. dni na rozpatrzenie reklamacji i tylko tyle. Rozpatrzyli pozytywnie, więc teraz muszę czekać. Nawet miesiąc czy więcej.

Moje pytanie jest następujące - czy to jest prawda, że muszę czekać nie wiadomo ile na dosłanie mi tych przelotek?
Samos
Początkujący
Początkujący
Posty: 33
Rejestracja: 25 sty 2014, 08:58

Re: Reklamacja Wilson

Niedawno przerabiałem podobny temat tylko że z tv.
Firma ma 14 dni na odpowiedź, czy reklamację uznaje czy nie. Liczą się wszystkie dni, łącznie z dniami wolnymi. Jeżeli nie dostaniesz w tym czasie odpowiedzi oznacza to, że reklamacja została przyjęta. Niestety, przepisy nie określają czasu trwania gwarancji, ani czasu na usunięcie usterki. Jeżeli nie ma tego podane w karcie gwarancyjnej, teoretycznie naprawa może trwać w nieskończoność. Dlatego, jeżeli wada wystąpiła w przeciągu 6 miesięcy od daty zakupu, zamiast na gwarancję lepiej zareklamować sprzęt bezpośrednio u sprzedawcy powołując się na przepis "Towaru niezgodnego z umowa". Dlatego, że jeżeli usterka wystąpiła w przeciągu 6 miesięcy od zakupu uznaje się, że usterka była już w chwili zakupu. W takim przypadku sprzedawca musi wymienić sprzęt lub oddać kasę.

W Twoim przypadku już nie pozostaje nic innego jak czekanie.
Awatar użytkownika
keicam
Weteran
Weteran
Posty: 1711
Rejestracja: 17 kwie 2013, 12:16
Lokalizacja: Kraków (okolice)

Re: Reklamacja Wilson

Współczuję, jeśli idzie to do Ciebie pocztą z USA lub Chin to masz 4-5 tygodni z głowy. :(
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów. Stanisław Lem.
:)

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5536866876
Awatar użytkownika
Vivid
Dynamiczny Geriatryczny
Dynamiczny Geriatryczny
Posty: 28703
Rejestracja: 15 sie 2006, 06:47
Lokalizacja: Menelowo

Re: Reklamacja Wilson

Jeżeli korzystałeś z gwarancji to obecnie gwarancja to zobowiązanie jednostronne i dobrowolne.
Warunki ustala gwarant a druga strona - w tym przypadku klient, może tylko je zaakceptować. Istotne są warunki gwarancji. Jeżeli masz tam zapis, że rozpatrzenie następuje w ciągu 14 dni to postąpili prawidłowo. Jeżeli nie ma następnie zapisów ile czasu masz czekać i co się dzieje jak reklamacja jest rozpatrzona pozytywnie to czekasz do skutku ...
Kiedyś te sprawy regulowała ustawa, dziś już tak nie jest.

Trzeba było zgłosić niezgodność towaru z ofertą. Tu korzystasz z innych przepisów i są inne zasady.

I tak sukces, że coś zadziałano a nie jak to bywa w naszych realiach - użytkowanie niezgodne z zasadami/przeznaczeniem itd. Albo niewłaściwa metoda naciagania itp. :)
Uśmiechaj się, to nieźle wkurza ludzi :)
Lepiej na korcie mądrze stać niż po nim głupio biegać ;)
Skuteczność tenisa zależy od tego jak szybko i jak mocno zrobisz przeciwnika w ch..ja :P
Samos
Początkujący
Początkujący
Posty: 33
Rejestracja: 25 sty 2014, 08:58

Re: Reklamacja Wilson

Vivid, powtórzyłeś to co ja napisałem. :P
Awatar użytkownika
Vivid
Dynamiczny Geriatryczny
Dynamiczny Geriatryczny
Posty: 28703
Rejestracja: 15 sie 2006, 06:47
Lokalizacja: Menelowo

Re: Reklamacja Wilson

Samos pisze:Vivid, powtórzyłeś to co ja napisałem :P
A myślisz, że taki narcyz jak ja czytał co ktoś inny napisał? ... rotfl
Będziesz miał z 1000 postów z sensem to może, podkreślam może, zacznę Cię ogarniać. :P
;)
Uśmiechaj się, to nieźle wkurza ludzi :)
Lepiej na korcie mądrze stać niż po nim głupio biegać ;)
Skuteczność tenisa zależy od tego jak szybko i jak mocno zrobisz przeciwnika w ch..ja :P
Awatar użytkownika
ppeter
Senior
Senior
Posty: 4949
Rejestracja: 18 gru 2006, 17:57
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Reklamacja Wilson

Vivid pisze:Będziesz miał z 1000 postów z sensem to może, podkreślam może, zacznę Cię ogarniać. :P ;)
Co racja to racja, ja Cię dalej nie ogarniam, ale masz coraz większe zadatki na pisanie z sensem. :::yay:::
Obrazek
Super G V1 Pro
NTRP - 4.0
Sam fakt istnienia prawa o ochronie uczuć religijnych jest najlepszym dowodem tego, że religie by nie przetrwały w warunkach prawdziwej wolności myśli i słowa.
"Ojczyznę wolną racz nam wrócić Panie?!".
TadX
Senior
Senior
Posty: 4833
Rejestracja: 6 wrz 2008, 23:16

Re: Reklamacja Wilson

Pretensji do Wilsona nie mam, bo faktycznie zadzwonili, powiedzieli co i jak, więc tu nic nie mam do zarzucenia. Zaskoczyło mnie to tylko, że na te grommety mogę czekać dłużej... Na prawie się nie znam, więc aż tak nie oponowałem przez telefon, ale wychodziło mi, że w ciągu tych 14 dni będzie całkowite załatwienie sprawy. Pan z telefonu był bardzo uprzejmy, więc i w tym względzie także nie mam nic przeciwko.

Dziękuję za odpowiedzi w temacie.

Oczywiście na bieżąco będę informował co się będzie działo :).
Awatar użytkownika
PitS
PATHFINDER
PATHFINDER
Posty: 13064
Rejestracja: 9 sie 2007, 22:21
Lokalizacja: Kielce/Opoczno
Kontakt: Strona WWW

Re: Reklamacja Wilson

TadX pisze:Trochę mnie tym zaskoczyli, bo według mojej wiedzy to po tych 14. dniach powinienem dostać sprawny sprzęt, czyli w moim przypadku z grommetami. Pan po drugiej stronie telefonu powiedział, że oni mają 14. dni na rozpatrzenie reklamacji i tylko tyle. Rozpatrzyli pozytywnie, więc teraz muszę czekać. Nawet miesiąc czy więcej.

Moje pytanie jest następujące - czy to jest prawda, że muszę czekać nie wiadomo ile na dosłanie mi tych przelotek?
Jestem po drugiej stronie barykady bo reklamacje rozpatruję bądź kieruję na dodatkowe badania i jest tak jak piszą koledzy poniżej. 14 dni jest na podjęcie decyzji, bądź poinformowanie o konieczności przeprowadzenia dodatkowych badań.
Każdy ma prawo do wolnej, nieskrepowanej wypowiedzi, a granice dobrego smaku - zakładamy, że - każdy potrafi sobie postawić sam. Spór jest naturalną esencją forum internetowego, a różnice poglądów jego paliwem. Ważne jest jednak, aby nadmiar paliwa nie zdusił dyskusji. - YtB
TadX
Senior
Senior
Posty: 4833
Rejestracja: 6 wrz 2008, 23:16

Re: Reklamacja Wilson

PitS pisze:Jestem po drugiej stronie barykady bo reklamacje rozpatruję bądź kieruję na dodatkowe badania i jest tak jak piszą koledzy poniżej. 14 dni jest na podjecie decyzji, bądź poinformowanie o konieczności przeprowadzenia dodatkowych badań.
Kapuję. Będę wiedział już na przyszłość. No nic, mam nadzieję, że nie będę musiał czekać pół roku na przelotki ;).

Dzięki śliczne raz jeszcze wszystkim za rozjaśnienie mi tematu :).

------------------
EDIT 12.02.2014:

Słuchajcie, właśnie kurier niespodziewanie przywiózł mi nowy komplet grommetów. Trochę z zaskoczenia, bo nie dostałem info, że będzie, ale takie niespodzianki bardzo lubię ;). Wielkie plusy i podziękowania dla Strefy Tenisa jak i Amer Sports (Wilson) ode mnie za całokształt!

Wróć do „Różności tenisowe”